سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد روسیه: احتمال افزایش حقوق گمرکی برای واردات اوکراین

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد در صورتی که کیف به اتحادیه اروپا نزدیک شود ، روسیه حقوق گمرکی برای واردات از اوکراین را افزایش خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  یک وزیر روس اعلام کرد در صورتی که کیف به اتحادیه اروپا نزدیک شود ، روسیه حقوق گمرکی برای واردات از اوکراین را افزایش خواهد داد.

وزیر اقتصاد روسیه در مصاحبه‌ای که دوشنبه در آلمان منتشر شد هشدار داد در صورتی که کیف به اتحادیه اروپا نزدیک شود ، روسیه حقوق گمرکی خود را در خصوص واردات از این کشور افزایش خواهد داد.

"آلکسی اولیوکایف" در مصاحبه‌ای با روزنامه اقتصادی "هاندلسبلات" درخصوص توافقنامه مشارکتی که کیف قصد دارد با اتحادیه اروپا امضا کند گفت: ما به اوکراین می گوییم قطعا شما حق دارید راه خود را انتخاب کنید. اما در این صورت ،ما مجبور خواهیم شد حقوق گمرکی برای واردات از کشور شما  را  افزایش دهیم .

وی علت این تدبیر را نگرانی از این مسئله دانست که اوکراین به دروازه ورودی محصولات اروپایی به روسیه شود و به این ترتیب این کالاها بازار روسیه را در تسخیر خود داشته باشند.

مسکو به  نزدیکی احتمالی بین اوکراین و اتحادیه اروپا که مورد تقاضای بخشی از جمعیت اوکراین است ، به دیده بدی می‌نگرد.
مقامات جدید اوکراین پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ به این نزدیکی اشاره کرده‌اند.

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد: کیف نمی‌تواند مشارکت قدرتمند مسکو باقی بماند و در عین حال توافقامه مشارکت با اتحادیه اروپا امضا کند. این دو با هم سازگاری ندارد.

 این وزیر روسی همچنین از تاثیر منفی آشوب های سیاسی در اوکراین بر اقتصاد کشورش ابراز تاسف کرد.
وی گفت: بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری پول خود را از اوکراین خارج کردند و اغلب این صندوق ها حتی پول های خود را از روسیه بیرون کشیدند.

این وزیر روس گفت: روشن است که اوکراین به زودی با رکود مواجه خواهد شد.
مخالفت "یانوکوویچ" با امضای توافقنامه مشارکت با اتحادیه اروپا تحت فشار مسکو که می خواهد از اتحادیه گمرکی با روسیه ، بلاروس و قزاقستان دفاع کند ، منشا بحران سیاسی است که موجب سقوط او شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.