سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سلامت مردان، در گرو رساندن مردان به مرحله خود مراقبتی

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردان جامعه به دلایل مختلفی به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند، گفت: تنها راهکار برای افزایش سلامتی در مردان جامعه این است که مردان را به مرحله خود مراقبتی برسانیم.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ناصر کلانتری قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز ۵ اسفند در نشست خبری هفته سلامت مردان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به مطب و کلینیک‌های پزشکان زنان جامعه هستند که به منظور غربالگری و پوشش‌های بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند. 

وی ادامه داد: اصولا مردان به دلایل مختلفی همچون مشغله فکری و اقتصادی و تفکر خاصی که دارند نیاز به مراجعه به پزشک را نمی‌بینند و همین امر باعث شده که میزان امید به زندگی در زنان به ۷۵ سال و در مردان به ۷۳ سال برسد. 

وی با بیان اینکه مردان در رنج سنی ۳۰ تا ۳۵ سال به علت حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، افزود: البته ساختار شبکه بهداشتی و درمانی کشور هم ارائه خدمات به مردان را کمتر دیده است چرا که شبکه‌های بهداشتی و درمان سال‌ها پیش براساس نیاز آن زمان که بیشتر بیماری‌های واگیر بود و گروه هدف این شبکه‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، طراحی شده در حالی که امروزه باید برنامه‌ها براساس کنترل بیماری‌های غیر واگیر انجام گیرد و ارائه خدمات پیشگیری و درمانی برای مردان در برنامه‌هایشان دیده شود. 

کلانتری خاطر نشان کرد: ما برای افزایش سلامتی مردان جامعه باید مردان را به مرحله خود مراقبتی برسانیم تا بتوانیم آمار بیماری‌ها را در آن‌ها کاهش دهیم چرا که این امر تنها را برای رسیدن همه افراد جامعه به سلامت است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.