سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح چاک هیگل برای کاهش حجم ارتش آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از طرح چاک هیگل برای کوچک نمودن حجم ارتش آمریکا به کمترین حجم از زمان جنگ جهانی دوم خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، روزنامه "نیویورک تایمز" اعلام کرد که قرار است چاک هیگل امروز دوشنبه طرحی را ارائه دهد که طی آن حجم نیروهای مسلح آمریکا کاهش یابد.

این روزنامه از قول تعدادی از مسؤلان پنتاگون نقل کرده است که طرح چاک هیگل مربوط به کاهش هزینه‌های نظامی است که باعث می‌شود که ارتش آمریکا به پایین ترین حجم از زمان جنگ جهانی دوم برسد.

نیویورک تایمز اعلام کرده است که طرح هیگل در درجه اول مربوط به میزان نیروهای زمینی است و گفته است که در طرح‌هایی که قبلا تصویب شده بود نیز اشاره داشت که باید حجم نیروهای ارتش آمریکا از 570 هزار (حجمی که ارتش پس از حملات 11 سپتامبر داشت ) به 490 هزار برسد ؛ اما هیگل پیشنهاد کرده است که عملیات کاهش تعداد نیروهای مسلح در سالهای آینده نیز ادامه پیدا کند تا تعداد نیروهای مسلح در سالهای آینده بین 440 هزار تا 450 هزار گردد و روند کاهش نیروها در نیروهای ذخیره و گارد ملی آمریکا نیز به شکل محدود ادامه می‌یابد.

هیگل همچنین پیشنهاد داده است که تمامی جنگنده‌های "َA-10" کنار گذاشته شود .

در عین وی پیشنهاد داده است که سرمایه‌گذاری برای تولید جنگنده "ّF-35" با وجود هزینه سنگین و مشکلات پیش رو، آن ادامه یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.