سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرکارترین تهیه کننده "نوروزی "

طی 10 سال اخیر حدود 40 سریال نوروزی برای شبکه‌های مختلف تهیه و تولید شده که در این بین، حضور برخی از بازیگران، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان چشمگیرتر است

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛در 11 سال اخیر، بازار داغ رقابت‌های سریال‌های مناسبتی نوروز بدجوری داغ شده و خیلی از کارگردان‌ها، تهیه کنندگان و بازیگران به این میدان وارد شده‌اند.

 بعضی از آنها با ساخت یک" سریال نوروزی" به جمع فعالان این عرصه پیوستند، تجربه به دست آوردند و بعد برای همیشه این عرصه را ترک کردند. برخی دیگر هم انگار یک جورهایی اسمشان با "سریال نوروزی" گره خورده و در این سال‌ها، چندین و چند سریال نوروزی ساخته یا بازی کرده‌اند.

پیداکردن رکورددار در زمینه کارگردانی و تهیه کنندگی سریال‌های نوروزی چندان کارسختی نیست اما وقتی نوبت به بازیگران می‌رسد یک مقدار مسئله پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند.با اینکه شاید در نگاه اول به نظر برسد یکی دو بازیگر شاخص، پرکارترین‌های این عرصه باشند اما بعد از شروع کردن جست‌وجو متوجه می‌شویم که قضیه آنقدرها هم ساده نیست.

ممکن است ،یکی از بازیگران فرعی که شاید بازی‌اش چندان هم در یک سریال به یادها نمانده باشد. پس از محاسبه آثارش، به یکی از پرکارترین‌های نوروز تبدیل شود و اتفاقا آنهایی که بیشتر به یادها مانده‌اند کم کم به ته صف نزول پیدا کنند. به هر حال بعد از جمع و منهای زیاد، در این گزارش به این بازیگران، کارگردان‌ها و تهیه کنندگان رسیدیم. البته احتمالا بازیگران دیگری هم هستند که در این ایام حضور پررنگی در تلویزیون داشته‌اند که به دلیل کمبود جا نتوانسته‌ایم نام آنها را بیاوریم. 

پرکارترین تهیه کننده نوروزی 


الهام غفوری/ 5 سریال 

با "چهاردیواری" دور تازه‌ای از فعالیت‌های سیروس مقدم شروع شد و همسرش الهام غفوری که تا پیش از این به عنوان مشاور کارگردان با او همکاری می‌کرد به عنوان تهیه کننده وارد کارزار شد. آنها به خاطر اینکه اولین کار مستقل‌شان به دور از استرس و با آرامش کامل به سرانجام برسد، خیلی زود یعنی شش ماه قبل از نوروز "چهاردیواری" را کلید زدند و سریال را پیش از نوروز کامل به شبکه تحویل دادند.

 موفقیت "چهاردیواری"، موقعیت الهام غفوری را به عنوان تهیه کننده تثبیت کرد به نوعی که از آن زمان تاکنون سریال نوروزی شبکه یک به تهیه‌کننده دیگری واگذار نشده. او امسال با فصل سه "پایتخت"، پنجمین سریال نوروزی‌اش را تجربه می‌کند تا به ترتیب عنوان پرکارترین تهیه کننده سریال‌های نوروزی در 10 سال اخیر را به خود اختصاص دهد.
 
مهران مهام و ایرج محمدی/ 4 سریال 

معمولا وقتی اسم این دوپای یک سریال می‌آید، مشخص است که آن سریال، اثری استاندارد و مخاطب پسند است. تهیه کنندگانی که تا مدتی با رضا عطاران باکس رمضان را به تسخیر خود درآورده بودند.
 
آنها پیش از سال 83 تجربه دو، سه کار نوروزی موفق را داشتند، اما در این 10 سال چهار سریال نوروزی کار کردند که موفق‌ترین‌شان همان "ترش و شیرین" بود که با عطاران کار کردند.

 این دو بعد از این تا سال 89 دیگر کار نوروزی تهیه نکردند و در این سال با سریال "زن بابا" بازگشت موفقی به این عرصه داشتند. موفقیت این سریال موجب شد تا نوروز 90 هم شبکه سه سریال نوروزی‌اش را به این دو بدهد، اما ماحصل کار آنها یعنی "راه در رو" چندان موفق از کار درنیامد.

 حالا بعد از دو سال غیبت زوج مهام و محمدی بار دیگر با سعید آقاخانی تولید مجموعه نوروزی شبکه سه را برعهده گرفتند که نوروز 93 از این پروژه رونمایی می‌شود. سریالی که البته قرار بود به کارگردانی محمدحسین لطیفی تولید شود، اما فسخ یک طرفه قرارداد از سوی لطیفی موجب شد تا آنها دوباره به سمت آقاخانی بروند.
 
برادران آقاگلیان 


موفقیت"پاورچین" و "نقطه چین" و یکه‌تازی مهران مدیری در تلویزیون موجب شد تا سریال نوروزی شبکه سه به آنها واگذار شود. 

اما ماحصل همکاری آنها با مهران مدیری چیز چشمگیری از کار درنیامد و "جایزه بزرگ" تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین کارهای کارنامه مدیری شد. بعد از این ناکامی، آنها چند سال بعد یعنی در سال 87 به اتفاق مهران مدیری یکی از بهترین سریال‌های تاریخ نوروز را تولید کردند.

"مرد هزارچهره" نوروز 87 همه را متحیر کرد، اما یک سال بعد فصل دوم این سریال حسابی تو ذوق همه زد. آنها بعد از این دیگر با تلویزیون همکاری نکردند، اما با این حال سومین تهیه کننده پرکار نوروز در این 10 ساله هستند.  

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/  
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.