سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی:

وزارت کشور طرفدار هیچ حزب و جریان سیاسی نیست/ حضور زنان در فرمانداری‌ها لازم است

وزیر کشور گفت: این وزارتخانه در موضوعات سیاسی دخالت نمی‌کند و طرفدار هیچ حزب و جریان سیاسی نیست.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست سراسری مشاورین و استاندار و مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده که با موضوع چشم‌انداز فعالیت ادارات کل زنان در دولت تدبیر و امید برگزار شد، گفت: حضور بانوان در استانداری‌ها به عنوان یک بخش مستقل، ضروری است و نیروهای زن باید تلاش کنند تا در موضوعات مختلف مربوط به این قشر از جامعه در بخش‌های مختلف ورود پیدا کنند.
 
وی افزود: باید به درستی مباحث مربوط به حوزه زنان را شناسایی کنیم زیرا در حال حاضر طیف وسیعی از زنان در فعالیت‌های مختلف جامعه حضور دارند از این رو مدیران کل امور استان‌ها در حوزه زنان باید زمینه و بستر فعالیت زنان را فراهم کنند.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه مدیران کل رسانه نباید تنها در ایفای نقش مدیریتی خود وارد عمل شوند، تصریح کرد: این قشر از زنان باید به عنوان مدافع حقوق بانوان و احقاق حق آن‌ها در حوزه‌های مختلف جامعه رسمی وارد عمل شوند از این رو باید شناخت درستی از حقوق بانوان داشته باشند.  
 
وزیر کشور  تاکید کرد: باید هماهنگی قوی و منسجمی بین نیروهای زنان در اداره کل استان‌ها و استانداری‌ها با وزارت کشور و بین نیروهای زن در استانداری‌ها با دستگاه‌های مختلف ایجاد شود تا ما بتوانیم پل ارتباط قوی را در بین استان‌ها در حوزه زنان داشته باشیم.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام باید در بین مدیران کل زن در استان‌ها وجود داشته باشد، اظهار داشت: وزارت کشور در این بین تنها نقش هماهنگی را دارد.
 
وزیر کشور افزود: به طور حتم هر چیزی در کشور قانون می‌شود باید از سرزمین وزارت کشور عبور کند.
 
وی  تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم اثردهی خوبی را در حوزه زنان داشته باشیم باید شبکه منسجمی را در دفتر امور زنان و مدیران کل تشکیل دهیم تا مشکلات آن‌ها به خوبی شناسایی شود.
 
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: باید در مقوله آسیب‌های اجتماعی به خصوص آسیب‌های مربوط به زنان شناسایی دقیقی را انجام دهیم زیرا این قشر از جامعه با توجه به مشکلاتی که وجود دارد آسیب‌های بسیاری می‌بینند.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه تماس و ارتباط با خارج از حوزه رسمی، نهادهای مردمی و NGO ها از سوی مدیران کل زنان در امور استانداری‌ها ضرورت دارد، اظهار داشت: باید آگاه‌سازی در موارد مختلف به صورت دقیق انجام شود و مطالعات و برنامه‌های صورت گرفته در استان‌ها دقیق و برپایه کار کارشناسی باشد.
 
وی  با اشاره به اینکه دغدغه تقویت و ساختار تشکل‌های زنان در این حیطه در جامعه امروز ضروری است، اظهار داشت: وزارت کشور تصویب کرده است که در استانداری‌ها، اداره کل‌ها و مشاوران زن وجود داشته باشد و بنده نیز براین اعتقادم که حضور زنان در فرمانداری‌ها لازم است.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: مدیران کل دفتر زنان در سراسر کشور باید با استانداران روابطی منسجم و قوی  داشته باشند و از همه ظرفیت‌های استان در راستای بهبود وضعیت زنان استفاده کنند اما توجه به این نکته نیز ضروری است که ما در موضوعات سیاسی دخالت نمی‌کنیم و طرفدار هیچ حزب و جریان سیاسی نیستیم از این رو انتظار داریم که مدیران کل ما در دفاتر زنان نیز بر این اساس کار خود را انچام دهند.
 
وزیر کشور تاکید کرد: مدیران کل دفاتر زنان در استان‌های سراسر کشور باید برنامه‌های خود را به صورت جامع به وزرات کشور ارائه دهند تا ما ان‌شاءالله متناسب با برنامه‌های ابلاغی بودجه را تعیین کنیم.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: وزارت ، کشور ، زن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.