سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۵ درصدی ابتلا به غلظت خون به دلیل "آلودگی هوا"

بررسی‌های مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی موارد ابتلا به غلظت خون را حدود ۱۵ درصد افزایش داده است.

محمدرضا اعتمادی متخصص خون‌شناسی و سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال سیگار و قرار گرفتن در محیط‌های آلوده از مهم‌ترین عوامل بروز غلظت خون است که در شهرهای آلوده نمود بیشتری دارد و می‌تواند عوارضی مانند سکته قلبی و مغزی را به دنبال داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر میزان بروز غلظت خون به دلایلی نظیر آلودگی هوا بیشتر شده است، تصریح کرد: بررسی‌های مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی موارد ابتلا به غلظت خون را حدود ۱۵ درصد افزایش داده است. 

اعتمادی گفت: پرهیز از استعمال سیگار و پرهیز از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده و همچنین مصرف مایعات به میزان کافی می‌تواند خطر غلظت خون را کاهش قابل ملاحظه‌ای داده و به درمان این عارضه در افراد مبتلا کمک کند. 

وی یادآور شد: در واقع نوشیدن مایعات به ویژه آب، غلظت خون را در حد متعادل و طبیعی نگه داشته و مشکلاتی نظیر لخته شدن خون را که عاملی مهم در بروز سکته قلبی است تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اعتمادی خاطر نشان کرد: رعایت برخی از توصیه‌های غذایی نظیر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها نیز می‌تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.