سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

صادرات انجیر فارس به دیگر کشورها

امسال ۱۱ هزار تن انجیر فارس به خارج از کشور صادر شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: ۱۱ هزار تن انجیر در سال ۹۲ به کشورهای مختلف مانند مالزی، هند، کره، آلمان، ایتالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

ابوالفضل زمانی افزود: انجیر یکی از محصولات باغی استان فارس است که بیشتر در شهرستان استهبان کشت می شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول در فارس 48 هزار هکتار و میزان تولید آن 34 هزار تن در سال است که شاه انجیر، انجیر سیاه، انجیر پیوِس و انجیر سبز معروف‌ترین رقم‌های انجیر در استان فارس محسوب می شود..

زمانی بیان کرد: کشت و فرآوری این محصول از ابتدا تا مراحل پایانی سبب اشتغال‌زایی برای 22 هزار نفر به‌طور مستقیم و 1700 نفر به طور غیرمستقیم شده است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه انجیر محصولی دیمی است، افزود: خشکسالی‌های اخیر مشکلاتی را برای انجیرکاران استان بوجود آورده است و سازمان جهادکشاورزی استان با ارائه تسهیلاتی سعی در برطرف کردن این مشکلات دارد.

این مسوول گفت: آبیاری تکمیلی، ساخت آبگیر اطراف انجیرستان‌ها، هرس، پهن کردن خاک و خاک‌دهی اطراف درختان از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی فارس برای بهبود تولید انجیر در فارس است.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: علاوه بر این خدمات، ارائه تسهیلات به باغداران نیز در دستور کار سازمان جهادکشاورزی فارس قرار دارد و تاکنون 74 میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری باغ‌های انجیر فارس پرداخت شده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، انجیر ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.