سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین کفش برای پیاده‌روی

کفش های انتخابی برای پياده روي از اهمیت فراوانی برخوردار هستند زیرا عدم دقت در این خصوص می‌تواند سبب آسیب‌های شدید جسمی در افراد شود.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ در هوای برفی و سرد برای حفظ سلامت و جلوگیری از بروز حوادثی مانند لیز خوردن و یا سرما زدگی پاها پزشکان و "متخصصان ارتوپدی" توصیه اکید می‌کنند که به ویژه خانم‌ها از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خود‌داری نمایند.  

گفتنی است، بر اساس تحقیقات صورت گرفته کفش‌های پاشنه بلند فشار مضاعفی بر مچ پای پاشنه و پنجه‌ی پا وارد می‌کنند و این فشار در هوای برفی به دلیل لغزنده بودن سطح زمین و نیاز به حفظ تعادل بیشتر می‌شود.  

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در هوای برفی پوشیدن کفش‌های بسته که دارای عاج فراوان در پاشنه‌ی خود هستند می‌تواند سبب حفظ تعادل بیشتر افراد و جلوگیری از سرخوردگی آنها شود.  
پزشکان همچنین توصیه می‌کنند افراد از کفش‌هایی که رطوبت محیط خارج به آنها نفوذ نمی‌کند استفاده کنند تا پا در سرما دچار سرما زدگی نشود. 

استفاده از کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه‌های یکسره و به اصطلاح تونلی ابدا در فصل زمستان در هوای برفی توصیه نمی‌شود زیرا پا در این حالت نمی‌تواند تعادل خود را حفظ نماید و حفظ تعادل بسیار خطرناک می‌شود.  
 
کفش زمستانی بهتر است که تا "قوزک پا" را بپوشاند و از جنسی قابل انعطاف برای توانایی انجام حرکات سریع‌تر برای حفظ تعادل برخوردار باشد.  
 
انتهای پیام/   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.