سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از شناور تحقیقاتی اقیانوس شناسی در بهمن 93

رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی از پیشرفت 74 درصدی ساخت کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیما خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبارات در بهمن ماه سال آینده قادر به بهره برداری از این شناور تحقیقاتی خواهیم بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دکتر وحید چگینی با اشاره به آخرین وضعیت طراحی و ساخت کشتی تحقیقاتی اقیانوس یپما، گفت: ساخت این اقیانوس پیما تاکنون 74 درصد پیشرفت داشته است.

رئیس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی ادامه داد: برای ساخت بدنه این شناور نیاز به 9 میلیارد تومان داشتیم که از سوی معاونت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور در اختیار سازمان صنایع دریایی قرار گرفته است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز چون اسکن سونا و دستگاه DP برای این کشتی نیاز به 6 میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم این اعتبارات محقق شود.

چگینی زمان مقرر برای به آب اندازی این شناور را خرداد ماه سال آینده ذکر کرد و یادآور شد: با تامین اعتبارات در خرداد ماه این شناور به آب انداخته خواهد شد و در بهمن ماه سال آینده قادر به بهره برداری از این شناور تحقیقاتی برای انجام تحقیقات خواهیم بود.

وی از انجام مذاکراتی با وزارت نیرو، سازمان محیط زیست و نیروی دریایی در خصوص لزوم تحقیقات اقیانوس شناسی خبر داد و اظهار داشت: در این مذاکرات بر استمرار گشت‌های دریایی اقیانوس شناسی تاکید شد که امیدواریم با همکاری این 3 نهاد بتوانیم گشت‌های تحقیقاتی را ادامه دهیم.

برچسب ها: بهرهبرداری ، شناور ، بهمن93
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.