سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت

از تسویه تمامی دیون "مه‌آفرید" تا پایان سال تا وجود پرونده "سرای دلگشا" در مرجع تجدیدنظر

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، عدم صحت اخبار منتشر شده مبنی بر فرار "خاوری"، تسویه تمامی دیون "مه‌آفرید" تا پایان سال، اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه انقلاب، ایراد نگهبان به مصوبه نرخ ۱۵ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها، محرمانه بودن گزارش حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله،عدم صحت اخبار منتشر شده مبنی بر فرار "خاوری"، تسویه تمامی دیون "مه‌آفرید" تا پایان سال، اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه انقلاب، ایراد نگهبان به مصوبه نرخ ۱۵ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها، محرمانه بودن گزارش حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری، درخواست ایران از پلیس اینترپل برای تعقیب گروهک تروریستی "جیش العدل"، صدور عدم صلاحیت به شایستگی محاکم عمومی در پرونده "پرسپولیس"، وجود پرونده "سرای دلگشا" در مرجع تجدیدنظر، از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

** پلیس بین‌المللی(اینترپل) مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی را به اتهام "کلاهبرداری "جزو افراد تحت تعقیب اعلام کرد که امروز در برخی خبرها اعلام شد که این متهم فراری از کانادا خارج شده است.
 



اخبار منتشر شده مبنی بر فرار "خاوری" صحت ندارد

رییس سازمان بازرسی کشور گفت: منبع خبر فرار خاوری هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم که این اخبار از کجا شایعه شده است.

** با توجه به اینکه وجوه تحصیل شده از بانک‌ها در مسیر تولید و راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی صورت گرفته و آن مقدار نیز که صرف خرید اموال نامنقول قرار گرفته تماما در داخل کشور و در اختیار قوه قضائیه است و بنابراین روند رد مال را تکمیل و به موازات آن در حکم صادره تجدیدنظر لازم انجام شود.





ریاحی خواستار صدور تجدید نظر در حکم پرونده "مه‌آفرید" شد/ تسویه تمامی دیون "مه‌آفرید" تا پایان سال

وکیل مه‌آفرید امیر‌خسروی گفت: قبل از به پایان رسیدن سال جاری تمامی مطالبات بانک‌ها، آن مقدار که در حکم قاضی سراج در پرونده معروف به فساد بانکی است، پرداخت و تسویه کامل انجام شود.

** فاطمه هاشمی 6 شهریور ماه سال جاری به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه - 18 دی ماه- در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد.


 

اعتراض فاطمه هاشمی به رای دادگاه انقلاب

وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی از ارایه لایحه اعتراضی خود نسبت به رای صادره برای موکلش خبر داد.

** لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مصوب جلسه مورخ بیستم بهمن‌ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی در جلسات متعدد این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.





شورای نگهبان به مصوبه نرخ ۱۵ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها ایراد گرفت

شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، بخش دیگری از ایرادات این شورا به لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را اعلام کرد.

** حوالی ظهر روز يكشنبه(29دی ماه) ساختمان پنج طبقه توليد پوشاك واقع در تهران، خيابان جمهوری، تقاطع خيابان ابوريحان به دلايل نامعلومی آتش گرفت و متأسفانه دو تن از هموطنان جان خود را در اين حادثه از دست دادند. 


 

گزارش حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری در حال حاضر محرمانه است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بررسی‌ها و گزارش‌های دقیقی در رابطه با مقصرین حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری صورت گرفته اما این گزارش‌ها محرمانه است و ما حق افشای آن را نداریم.

** چندی پیش 5 نفر از دیده‌بانان مرزبانی کشورمان در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان توسط افراد ناشناسی ربوده شدند که به محض انتشار  این خبر مسئولان ذیربط و فرماندهان مرزبانی کشور جستجو برای یافتن این افراد را در دستور کار خود قرار دادند.





درخواست ایران از پلیس اینترپل برای تعقیب گروهک تروریستی "جیش العدل"

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه دسترسی به گروهک تروریستی "جیش العدل" در داخل کشور وجود ندارد، از پلیس اینترپل درخواست کردیم که آنها را تحت تعقیب قرار دهد.

** روزنامه "تهران امروز" به اتهام افتراء با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد اما این در حالی است که روزنامه مذکور در مورد اتهام نشر اکاذیب با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.





روزنامه "تهران امروز" به اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: روزنامه "قدس" به دلیل عدم درج نام مدیرمسئول با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد اما روزنامه "تهران امروز" به اتهام نشر اکاذیب با اکثریت آراء، مجرم و مستحق تخفیف دانسته نشد.

** در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام "محمدجعفر منتظری" رئیس دستگاه دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین "رئیسی" معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین "صدیقی" امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله "محسنی گرکانی" رئیس دیوان عالی کشور و حجت الاسلام والمسلمین "هادی صادقی"  نیز حضور داشتند. 




ی ما تهذیب نفس است/ قرآن وسیله‌ای برای رسیدن به کمال الهی

رئیس دستگاه قضا گفت: ما فراموش کرده‌ایم آن چیزی که قرآن وسیله رسیدن به اوج کمال الهی است، بنابراین نباید از درک معانی قرآن غفلت کرد و اگر می‌خواهیم به این معانی دست پیدا کنیم باید تهذیب نفس داشته باشیم.

** شهرداری تهران سال گذشته از باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد تبلیغات بانک شهر بر روی پیراهن این باشگاه به کمیسیون ماده 38 شهرداری شکایت کرد که بعد از بررسی این شکایت، کمیسیون رای به محکومیت یک و نیم میلیاردی باشگاه پرسپولیس داد،  پس از این محکومیت، باشگاه پرسپولیس تهران به رای کمیسیون ماده 38 شهرداری تهران در دیوان عدالت اداری اعتراض کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.





صدور عدم صلاحیت به شایستگی محاکم عمومی در پرونده "پرسپولیس"

مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: رسیدگی‌های لازم در خصوص پرونده مذکور را شعبه انجام داده و عدم صلاحیت به شایستگی محاکم عمومی را صادر کرده است و در ‌‌نهایت پرونده به دادگستری ارسال خواهد شد.

** بخش حقوقی میراث فرهنگی استان تهران دادخواستی را مبنی بر اعتراض بر رای صادره به دیوان عدالت اداری فرستاد اما آنها مطرح کردند وقتی که ما رای را به شما ابلاغ نکردیم چرا اعتراض کردید.





پرونده "سرای دلگشا" در مرجع تجدیدنظر قرار دارد

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به پرونده سرای دلگشا اعتراض شده و در حال حاضر در مرجع تجدیدنظر قرار گرفته است.

** از قواعد پا برجاي زندگاني اجتماعي بطور يقين اخلاق اسلامي است لذا با فرهنگ خوش اخلاقي كام همه شيرين مي شود مخصوصاً در خانواده‌‌ها حاكيمت اخلاق مي‌تواند پديده افزايش طلاق و بد اخلاقي را در جامعه كاهش دهد.




يليونی 22 بهمن گزينه روی ميز ملت ايران علیه آمریکا بود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حماسه پرشور حضور مردم در 22 بهمن پاسخ محكمی بود به دشمنان ملت ايران، مخصوصاً آمريكا كه با گزينه روی ميز، ايران را همواره تهديد می‌كرد.

** دومین نشست هم‌اندیشی شیوه‌های رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان در مرکز آموزش همگانی معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه برگزار شد.




ارجاع 10 هزار و 221 فقره شکایت طی سال 92

رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری گفت: بیشترین شکایات از 141 مورد موضوع در اداره کار، شکایت از آراء حل اختلاف و تشخیص است که آمار آن طی 10 ماه از سال 92 حدود 10 هزار و 221 فقره گزارش شده است.

** سید محسن حاجی بابایان معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با حضور در برنامه تهران ۲۰  حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دسیسه‌های دشمنان ما را نقش بر آب کرد و این اعجاز الهی را باید شاکر بود.




رسالت دستگاه قضا افزایش فرهنگ حقوقی مردم جامعه است/ درب قوه قضائیه را در حوزه فرهنگی باز کرده‌ایم

سید محسن حاجی بابایان گفت: ایجاد فضای حقوقی زمانبر است، اما قوه قضائیه می‌تواند در ایجاد فضای آرام در بطن خانواده‌ها و جامعه با افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم بسیاری از مشکلات و مسائل موجود را رفع کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.