سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتاد درصد رطوبت پوستتان را از فاکتورهایش به دست آورید

در بعضی ازموارد خشکی پوست ژنتیکی است اما باید گفت که مهمترین عامل تامین رطوبت پوست بدن پروتئین‌های بسیار ریزی‌ هستند که در لایه‌های زیرین پوست وجود دارند.

محمد رحمتی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بعضی از موارد خشکی پوست ژنتیکی است باید گفت که مهمترین عامل تامین رطوبت پوست بدن پروتئین‌های بسیار ریزی است که در لایه‌های زیرین پوست وجود دارند و کمک می‌کنند که پوست را مرطوب نگه دارند.

رحمتی افزود: یک باور بسیار رایجی که در بین مردم وجود دارد این است که با مصرف زیاد آب آشامیدنی، می‌توانند رطوبت پوست خود را حفظ کنند این کار می‌تواند نقشی هر چند کم در حفظ رطوبت داشته باشد اما این ارتباط زیاد نیست زیرا هشتاد درصد رطوبت پوست مربوط به فاکتورهای طبیعی پوست است.

وی اذعان داشت: اگر بدن به هیچ عنوان این فاکتورها را تولید نکند، پوست ضخیم می‌شود و

خطرناک است و اگر پوستی این فاکتورها را کم تولید کند موجب می‌شود که شدیداً مستعد اگزماهای مختلف شود.

این متخصص پوست در ادامه گفت: راه درمان خشکی اطراف چشم این است که از مرطوب کننده‌هایی که توسط متخصص چشم تجویز می‌شود بهره برد. به یاد داشته باشید که نباید از نرم کننده‌هایی که دارای عطر و اسانس خاصی هستند برای چشم استفاده کرد بلکه نرم کننده‌هایی مثل وازلین و اوسرین برای آن مفید است.

واگر در فاز بسیار شدیدی بود وتبدیل به اگزمای شدید ومزمن شد می‌شود از کورتون مخصوصی دور چشم، آن هم برای مدت محدود استفاده کرد وحتماً باید دقت کرد که این کورنون را به مدت طولانی استفاده نکنند چون ممکن است باعث آب مروارید هم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رطوبت ، فاکتور ، لایه ، پوست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.