سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"رژیم‌های غذایی غربی" با سلیقه غذایی مردم کشور ما مطابقت ندارد

رژیم‌های غذایی که بر مصرف پروتئین تاکید دارد و باعث کاهش کربوهیدرات‌ها، فیبر و ویتامین‌ها در بدن می‌شود و به دلیل اینکه بر اساس معیار‌های غذایی اروپایی تنظیم شده با سلیقه غذایی مردم کشور ما مطابقت ندارد.

دکتر محمد تقی انوشه، تخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم‌های غذایی که خودسرانه و یا از اینترنت گرفته می‌شود، موجب عوارض خطرناکی مانند مشکلات مغزی، اختلال در یادگیری، فشار بر کلیه‌ها، تحلیل عضلانی، ناراحتی‌های عصبی و گوارشی و ریزش مو شوند، که این مشکلات ناشی از کاهش "کربوهیدارت‌ها"، ویتامین‌ها و "فیبر‌ها" در بدن پدید می‌آید. این نوع رژیم‌ها متابولیسم بدن را کاملا به هم می‌ریزد و مرکز کنترل گرسنگی را تغییر می‌دهد. 


وی ادامه داد: رژیم‌های تک خوری مانند رژیم‌های آب درمانی، آجیل درمانی و میوه درمانی بسیار خطرناک است و یا رژیم‌هایی که بر مصرف پروتئین تاکید دارد، باعث کاهش کربوهیدرات‌ها، فیبر و ویتامین‌ها در بدن می‌شود. 


انوشه اظهار داشت: بهترین رژیم، رژیم متعادل است که در آن با توجه به سن، جنسیت، میزان چاقی، میزان فعالیت بدن و حتی سفره خانواده توسط پزشک متخصص تنظیم شود. رژیمی که مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی در آن موجود باشد و ۳ وعده غذایی روزانه به همراه میان وعده‌ها در آن رعایت شود. 


وی در پایان تاکید کرد: بیشتر افراد به دنبال راه‌های ساده و سریع برای رسیدن به وزن مطلوب هستند ولی این افراد باید دقت کنند که کاهش وزن یک فرآیند زمان بر است و باید طوری اجرا شود که به فعالیت‌های عادی روزانه لطمه‌ای وارد نکند. اجرای رژیم‌های غذایی نادرست و استفاده از داروهای بدون مجوز وزارت بهداشت حتی ممکن است منجر به مرگ شود. 


انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم ، فست فود ، فیبر ، گرسنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.