سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین چارچوب تعامل پذیری "دولت الکترونیک ایران"در حوزه دولت به دولت

تدوین چارچوب تعامل پذیری دولت الکترونیک ایران در حوزه دولت برای شفاف کردن خدمات ارائه شده است.

مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سند چارچوب تعامل پذیری دولت الکترونیکِ ایران (IReGIF) در حوزه دولت به دولت (G۲G) به سفارش نهاد ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران، توسط یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تدوین شد. 

وی افزود: چارچوب تعامل‌ پذیری دولت الکترونیک، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استاندارد‌ها و راهنمایی‌هایی است که چگونگی به اشتراک گذاری و یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات در حوزه‌های فناوری اطلاعات متعلق به بخش‌های دولتی و عمومی را مشخص می‌کند. 

کشمیری تصریح کرد: با پیروی از این چارچوب هر نهاد دولتی و عمومی باید بتواند در قالب استاندارد‌ها و سیاست‌هایی از پیش تعیین شده اطلاعات و خدمات خود را به دیگر نهاد‌ها عرضه کند و از اطلاعات و خدمات آن‌ها استفاده کند. 

وی اظهار داشت: هدف اصلی این چارچوب کمک به ایجاد یک دولت الکترونیک یکپارچه، کارا و شفاف است که بتواند خدماتش را وقفه ناپذیر ارایه کند. 

کشمیری درادامه گفت: وجود چنین چارچوبی علاوه بر زمینه سازی برای ایجاد یک دولت الکترونیک پیشرفته، باعث افزایش بهره وری در دستگاه‌های دولتی از طریق سهولت ارتباطات بین سازمانی، کاهش هزینه‌های اشتراک گذاری اطلاعات و خدمات الکترونیک، جلوگیری از دوباره کاری در سازمان‌ها با به اشتراک گذاشتن منابع موجود و همچنین مشارکت دادن دستگاه‌های دولتی و عمومی در فرایندهای منتهی به دولت الکترونیک می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: اسناد مربوط به این چارچوب به زودی بر روی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران برای عموم منتشر خواهد شد و به محض تصویب در هیات وزیران برای دستگاه‌های دولتی لازم الاجرا خواهد بود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.