سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده فناوری‌های نوین:

به دنبال تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی هستیم

رئیس پژوهشکده فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی ریزفناوری گفت: ما تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری با صنعت داشته‌ باشیم و به دنبال تجاری سازی طرح‌های تحقیقاتی خود هستیم.

دکتر مجتبی صدیقی، رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۷۳، پژوهشکده فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی امیر کبیر به عنوان مرکز روبابتیک و اتوماسیون، آغاز به کار کرد تا اینکه در سال ۷۷ به پژوهشکده فناوری‌های نوین تغییر نام داد و در سال ۸۳ موفق به کسب ردیف "بودجه" از بودجه وزارت علوم شد. 
 
وی با بیان اینکه اکنون این پژوهشکده با همکاری ۴۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مختلف به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: هم‌اکنون ۴ پژوهشکده روباتیک، مگاکرومیک، مواد پیشرفته و ریز فناوری، در این دانشگاه در حال فعالیت هستند. 
 
صدیقی تصریح کرد: پژوهشکده فناوری‌های نوین توانست در سال ۹۰ عنوان پژوهشکده بر‌تر در بین پژوهشکده‌های وزارت علوم را به خود اختصاص دهد البته اگر ما با این فعالیت اندک توانستیم مقام اول را کسب کنیم، باید نگران پژوهشکده‌های دیگر باشیم. 

رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری با صنعت داشته باشیم و به دنبال تجاری سازی پروژه‌های تحقیقاتی خود هستیم. 

وی در پایان گفت: تلاش‌های بسیاری برای آغاز همکاری‌های بین‌المللی پژوهشگاه انجام شده و اکنون نیز در حال گفتگو با دانشگاه مالزی هستیم. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.