امروز نخستین کنفرانس بین‌المللی ریز فناوری (MEMS) با حضور دکتر رهایی ریاست دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دراین دانشگاه برگزار شد.

دکتر نبی‌الله ابوالفتحی، دبیر علمی نخستین سمینار ریز فناوری درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ریز فناوری‌ یا MEMS، حوزه‌ای است که سعی می‌کند با کوچک کردن المان‌ها و ترکیب ساختارهای مکانیکی و الکتریکی، محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر دارد مثل سنسورهای داخل خودرو. 
 
وی با بیان اینکه ریز فناوری‌ درحوزه پزشکی، زیست محیطی، نظامی و امنیتی کاربرد دارد، افزود: این کاربرد‌ها ما را تشویق کرد که بتوانیم این کنفرانس را برگزار کنیم. 

ابوالفتحی ادامه داد: این اولین کنفرانس بین‌المللی ریز فناوری است که به همت دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شده است. 
 
دبیر علمی نخستین کنفرانس ریز فناوری گفت: ۱۵۰ مقاله از کلیه نقاط کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که ۱۰۰ مقاله برای ارائه انتخاب شده است در این میان ۵۳ مقاله به زبان انگلیسی و ۴۷ مقاله به زبان فارسی ارائه می‌شود، همچنین ۶ کارگاه تخصصی نیز در حاشیه‌ این کنفرانس برگزار می‌شود. 

وی گفت: به مقالات بر‌تر جوایزی اهدا خواهد شد و درصدی از مقالات نیز در مجله‌های بر‌تر به چاپ خواهد رسید. 
 
وی در پایان گفت: متاسفانه حوزه ریز فناوری سال‌ها است که مغفول مانده و یکی از اهداف این کنفرانس این است که با توجه به کاربردهایی که این حوزه دارد، بتوانیم توجه صنایع را به آن جلب کنیم. 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار