سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بخش رقابتي جشنواره؛

گروه "شمسا" در اولين حضور جشنواره‌اي چهار قطعه اجرا مي​کند

گروه «شمسا» اجرايش را با آواز بیات ترک آغاز مي‌کند و با پیش درآمد و بعد چهار مضراب «سروش»، تصنیف «صبحدم»‌ و «مهر مطرب» ادامه مي‌دهد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين​المللي موسيقي فجر،  گروه موسیقی «شمسا» سه شنبه 29 بهمن  در برج آزادری و در بخش رقابتی به صحنه مي‌رود.
 
نیما طیرانی بطحایی سرپرست و نوازنده سنتور گروه موسیقی «شمسا» درباره انگیزه​های تشکیل این گروه موسیقی گفت: گروه موسیقی «شمسا» از تابستان امسال شکل گرفت و هدف اصلی از تشکیل این گروه نیز حضور در جشنواره موسیقی فجر بود و نام شمسا را انتخاب کرديم که يک کلمه ایرانی به معنای نور و روشنای است.
 
وی ادامه داد: ما قصد داریم که در گروه موسیقی شمسا،‌ قطعاتی را اجرا کنیم که بیانگر حس معرفت درونی در باشد،‌ به همین دلیل نامی را برای گروه برگزیدیم که در همین جهت باشد.
 
این نوازنده سنتور با اشاره به نداشتن حامی مالی برای اداه گروه موسیقی «شمسا» اظهار کرد: گروه ما از تهران در جشنواره شرکت کرده است و هیچ حامی مالی نداریم.
 
بطحایی درباره قطعاتی که در اجرای جشنواره می​نوازند، گفت: برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر ساخته جواد بطحایی  با آواز بیات ترک کار را آغاز می​کنیم. سپس پیش درآمد و بعد از آن چهار مضراب «سروش» را می‌نوازیم.
 
وی ادامه داد: تصنیف «صبحدم»‌ و «مهر مطرب» نیز پایان کار ما در روز اجرا است.
 
بطحایی با اشاره به حضور در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد:‌ بخش رقابتی موجب تلاش بیشتر از سوی گروه​ها،‌ برای بالا بردن سطح کیفی کارشان می‌شود.
 
وی ادامه داد: استادهایی که داوری آثار را به عهده دارند،‌ ایرادها را بیان می‌کنند تا برطرف شوند. البته من دوست داشتم که پیش از اجرای نهایی که در جشنواره داریم،‌ با داورها در تعامل باشیم. اگر این چنین می شد،‌ در اجرای نهایی اثری با کیفیت مطلوب و بدون اشکال را به صحنه می‌بردیم.
 
این نوازنده سنتور گفت: ما   تلاش می‌کنیم که در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر، مقام بیاوریم.
 
محمود صالحی خواننده،‌ نیما طیرانی بطحایی نوازنده سنتور،‌ خسرو مقصودی نوازنده تار،‌ محمد رضا میرحسینی نوازنده تنبک،‌ احمد آزاد بیگی نوازنده دف،‌ محسن دیلم صالحی نوازنده عود و ساره اسد الهی نوازنده کمانچه،‌ اعضای گروه موسیقی شمسا را تشکیل می دهند.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.