سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فلوروسیس‌" دندا‌‌نهایتان را رنگ می‌زند

خوردن فلوراید‌ خمیر دندان بعد‌ها ایجاد فلو‌روسیس‌ در بدن می‌کند که این فلورسیس‌ بعد از مدتی دندان‌های افراد را به رنگ زرد در می‌آورد.

 علیرضا صفایی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مسواک زدن بر روی دندان‌ها، دندان‌ها را از بروز هر نوع میکروب‌، بیماری و خرابی دندان مصون می‌دارد. 

 کودکان باید روزی دو بار مسواک بزنند ضمن آنکه مهارت‌های حرکتی یک کودک ۵-۶ ساله هنوز آنقدر خوب رشد نکرده که او بتواند با مهارت کامل دندان‌هایش را مسواک بزند. 

 وی افزود: والدین باید دندان‌های کودکان خود را مسواک کنند و سعی شود این روال مسواک زدن تا سه سالگی ادامه داشته باشد تا کودک خود بتواند به درستی دستش را روی دندان‌های خود با مسواک براحتی حرکت دهد. 

 وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان برای کودکان بالای سه ساله مسواک برقی تهیه کرد و عنوان کرد: بله مسواک ‌برقی عموما در زدودن پلاکت‌های دندان عملکرد خیلی بهتری با مسواک‌های معمولی دارند. 

 وی اظهار داشت: حتما از خمیر دندان بدون فلوراید‌ برای کودکان استفاده کنید چرا که اگر کودکتان فلوراید را ببلعد‌ بعد‌ها این خمیر دندان در بدن منجر به فلوروسیس‌ می‌ گردد، فلوروسیس‌ در سال‌های بعد موجب رنگی شدن دندان‌های کودکان نیز می‌کردند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: دندان ، فلوراید ، مسواک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.