سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا:

آمريکا زندانيان آزاد شده طالبان را هدف قرار نمی‌دهد

ارتش آمریکا اعلام کرد هیچ یک از زندانیانی را که دولت حامد کرزای آزاد کرده است هدف قرار نمی‌دهد ولی هشدار داد اگر زندانیان آزاد شده، مبارزه را از سر بگیرند آمریکا با آن‌ها مقابله می‌کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، ارتش آمریکا اعلام کرد هیچ یک از 65زندانی را که دولت حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان آنها را آزاد کرده است هدف قرار نمی دهد ولی هشدار داد اگر زندانیان آزاد شده، مبارزه را از سر بگیرند آمریکا با آن‌ها مقابله خواهد کرد. 

به رغم اعتراضات شدید آمریکا، دولت کرزای روز پنجشنبه این زندانیان را آزاد کرد. این اقدام تازه‌ترین نشانه وخامت روابط بین واشنگتن و کابل پس از 12 سال جنگ در افغانستان محسوب می شود. 

 ارتش آمریکا هشدار داد برخی از آزاد شدگان، سربازان افغان و نیروهایخارجی را کشته‌اند و اکنون تهدیدی جدید محسوب می شوند. در همان حال دریادار "جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد کسانی که آزاد شده اند اکنون «هدف» نیروهای آمریکایی تلقی نمی شوند. 

وی در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: «حمله‌ای برای تحت پیگرد قرار دادن آنان اجرا نخواهد شد و اگر یکی از آنها تصمیم بگیرد بار دیگر وارد جنگ شود آن‌ها به دشمن و هدفی مشروع تبدیل خواهند شد». 

آزادی این گروه از بازداشت شدگان با خشم کنگره آمریکا مواجه شد به گونه ای که سناتور لیندسی گراهام گفت پیش نویس قانونی را در محکومیت اقدامات کرزای ارائه و برای متوقف کردن برخی کمک‌ها به توسعه افغانستان در واکنش به این اقدام کرزای تلاش خواهد کرد. 

کربی گفت وزیر دفاع چاک هیگل مانند بسیاری دیگر در واشنگتن از این اقدام دولت افغانستان مایوس شده است. این سخنگو افزود هیگل درک می کند که اقدامات کرزای، کار بسیاری را در کنگره برای حمایت گسترده تر از ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان دشوار می کند. وی در عین حال گفت: بار دیگر تکرار می کنم روابط با افغانستان برای آمریکا اهمیت دارد و افغانستان کشوری مهم محسوب می شود. 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.