سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد

سه راهکار در افزایش صادرات میوه و محصولات کشاورزی

کاهش واردات، افزایش قیمت خرید تضمینی برخی از محصولات و به کارگیری نتایج تحقیقات با تغییر روش‌ها سه راهکار اساسی در افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: با توجهبه میزان آب و خاک‌هایی که در دسترس داریم و با به‌کارگیری نتایج تحقیقات و تغییر روش‌های کشاورزی و استفاده از ماشین‌آلات جدید می‌توان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی زمینه صادرات را هم فراهم کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در بسیاری از محصولات کشاورزی چون میوه آمادگی صادرات را داراست تصریح کرد: چنانچه با اصلاح قیمت خرید تضمینی کشاورزان را تشویق و تولیداتمان را تقویت کنیم، می‌توانیم به اندازه واردات به حد وفور از کشاورزان گندم خریداری کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه خرید تضمینی فقط مختص محصولات استراتژیک و قیمت خرید تضمینی اعلام کند اما نظارت دولت بر اساس میزان عرضه و تقاضا و جلوگیری از برخی گران‌فروشی‌ها لازم و ضروری است که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: با برطرف شدن مشکلات و استفاده از آب‌ها و خاک‌های شوری که در دسترس‌مان است با کمک روش ژنتیک می‌توانیم محصولاتی را به عمل آوریم و زمینه صادرات همانند بسیاری از کشورهای دنیا فراهم کنیم.

وی در راستای این که کشاورزان نباید محصولات خود را به دلالان بفروشند یادآور شد: تقویت تعاونی‌های روستایی،‌ افزایش اعتبار کارت عضویت روستاییان و ایجاد تشکل‌هایی برای حمایت از حقوق کشاورزان در این زمینه مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، خرید ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.