سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب اصل تبدیل یمن به حکومتی فدرالی مرکب از شش استان

یک منبع نزدیک به کمیسیون مسئول تقسیم‌بندی مناطق حکومت فدرالی یمن دوشنبه اعلام کرد اصل تبدیل یمن به حکومتی فدرالی مرکب از شش استان در این کمیسیون به تصویب رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یک منبع نزدیک به کمیسیون مسئول تقسیم بندی مناطق حکومت فدرالی یمن، این منبع روز دوشنبه اعلام کرد اصل تبدیل یمن به حکومتی فدرالی مرکب از شش استان در این کمیسیون به تصویب رسید.

 این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود این کمیسیون که برای نهایی کردن طرح خود تشکیل جلسه داد قرار است تصمیم خود را امشب اعلام کند.

"عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن این کمیسیون را اواخر ژانویه پس از کنفرانس گفتگوی ملی برای تقسیم این کشور به چند منطقه (از دو تا شش منطقه) برای تشکیل حکومت فدرال آینده تشکیل داد.

شمار استان‌ها مسئله‌ای دشوار است زیرا استقلال‌طلبان جنوب یمن خواستار آن هستند که حکومت جدید تقسیم بین یمن جنوبی سابق (را که تا سال 1990 مستقل بود) و شمال یمن را بپذیرد.

به گفته این منبع ، شش استانی که این کمیسیون تعیین کرده‌است استان‌های صنعا (صنعا ، صعده و عمران ) ، حضرموت (حضرموت ،المحره ، شبوه ،سقطری )، عدن (عدن ، ابین، لحج و ضاله)، سبا( بیضا ، مارب، الجوف و ذمار)، جند( تعز ، اب) ، طهامه ( الحدیده ، ریما ،مهستی و حجه ) هستند.

بر اساس نتایج گفتگوی ملی ، این تقسیم بندی در قانون اساسی آینده گنجانده خواهد‌شد.

قانون اساسی جدید یمن قرار است در مهلتی یک ساله تدوین شود. برپایه این قانون اساسی انتخابات عمومی برگزار خواهد‌شد.

 این تقسیم بندی در پاسخ به تقاضای جنوبی‌ها برای استقلال انجام می شود و با برنامه پرداخت غرامت به ساکنان این بخش از کشور همراهی می‌شود.

ساکنان بخش جنوب یمن عقیده دارند که با تبعیض شمالی‌ها علیه خود مواجه هستند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.