سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كاظم‌زاده:

امضاء قرارداد پرديس بالادستي پژوهشگاه نفت با شركت هاي نفتي كشور سودان

رييس پژوهشكده مهندسي نفت پژوهشگاه صنعت نفت از امضاي قرارداد همكاري پرديس بالادستي پژوهشگاه با شركت سوداني PLRSخبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عزت‌اله كاظم‌زاده با بيان اين مطلب گفت: به‌منظور گسترش همكاري‌ها و با توجه به درخواست كشور سودان و هماهنگي‌هاي صورت گرفته از طرف معاونت فناوري و روابط بين‌الملل پژوهشگاه هيئتي متشكل از كارشناسان شركت PLRS و شركت‌هاي عملياتي سوداني از توانمندي‌هاي پرديس بالادستي بازديد به‌عمل آوردند.

كاظم زاده افزود: طي جلسات كارشناسي زمينه‌هاي مختلف همكاري بررسي شد و در نهايت قرارداد همكاري  مطالعات آزمايشگاهي و خدمات آموزشي در تخصص‌هاي مختلف بالادستي في‌مابين آن شركت و پژوهشگاه صنعت نفت به امضاء‌ رسيد.

رييس پژوهشكده مهندسي نفت پژوهشگاه با بيان اينكه كشور سودان شمالي شامل 24 بلوك نفتي است و  بيشترين توليد نفت از بلوك‌هاي 1، 2، 3، 4 و 7 آن انجام مي شود افزود: از سال گذشته پژوهشكده مهندسي نفت پژوهشگاه صنعت نفت، همكاري خود را با شركت سوداني Central Petroleum Laboratories (CPL) آغاز نمود. 

وي تصریح کرد: شركت  CPL در سال 1999 ميلادي به عـــنوان يكي از بـخش‌هاي شركت نفت سودان تاسـيس شده كه اخيرا اين شركت بــه Petroleum Laboratories Research and Studies (PLRS)  تغيير نام داده است. 



كاظم زاده با اشاره به سابقه همكاري پرديس بالادستي پژوهشگاه و سودان گفت: تاكنون همكاري هايي شامل صدور خدمات فناورانه در قالب انجام مطالعات آزمايشگاهي بر روي ميادين كشور سودان و اعزام نيرو جهت آموزش كاركنان شركت PLRS با سيستم‌هاي پيشرفته آزمايشگاهي و تجزيه و تحليل نتايج انجام شده است.

وي پروژه‌هاي به اتـــمام رسيده توسط پژوهشگاه براي كشور سودان را مطالعات مغزه‌هاي ماسه سنگي سازند Abu Gabra از ميدان Azraq عنوان كرد و افزود: پس از اتمام اولين پروژه در خرداد 92 درخواست مطالعات آزمايشگاهي نمونه‌ها با سيمان شدگي ضعيف به‌منظور مطالعات‌ آسيب سازند و سرعت امواج صوتي بر روي 7 چاه از ميادين مختلف به پژوهشگاه واگذار شد و هم‌اكنون اين پروژه در حال انجام است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پژوهشگاه ، نفت ، سودان ، بالادست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.