سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب‌خضر در نشست خبری مطرح کرد

اعلام مسیرهای ده گانه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تهران/ جزییات دقیق برنامه‌ها در روزهای آتی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیرهای ده گانه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن سال 1392 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در ادامه سلسله نشست‌های خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور ارائه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر "اصغر آب خضر" قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره برنامه‌های 22 بهمن اظهار داشت: ایران اسلامی در شامگاه 21 بهمن امسال به یاد تکبیرهای بهمن 57 راس ساعت 21  از طریق مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی یکصدا فریاد الله اکبر سر می‌دهند و همچنین همزمان با گلبانگ تکبیر آسمان تمامی مراکز استان‌ها و 300 شهر و روستای کشور در چندین نقطه شهر تهران در شامگاه 21 بهمن نورافشانی می‌شود.
 
آب‌خضر برنامه‌ها و تمهیدات مراسم یوم الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور را این گونه عنوان کرد: همزمان با حضور مردم در خیابان‌های تهران و مسیرهای ده گانه منتهی به میدان آزادی میادین اصلی و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی همه یکصدا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد می‌‍زنند.
 
وی ادامه داد: همزمان در هزار بخش، شهر و شهرستان و 4 هزار روستای کشور در تهران نیز مردم از ساعت 9 صبح از مسیرهای ده گانه به سوی میادین اصلی حرکت خواهند کرد.
 
آب خضر افزود: حضور خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای عرصه علم و فناوری همراه با تصاویر زیبای شهیدان زینت بخش مسیرهای راهپیمایی خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: حضور گسترده جانبازان ویلچری به ویژه عزیزان شیمایی و قطع نخاع که اعلام کردند با وجود مشکلات و وخامت احوال برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی آرمان شهدا و امام راحل با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با ولایت و رهبری بیعتی دوباره خواهند کرد.
 
وی به اعزام بیش از 170 هزار هنرمند در گروه‌های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به 78 نمایندگی در 60 کشور جهان اشاره و خاطر نشان کرد: بیش از 250 خبرنگار خارجی و 1800 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران) و بیش از 2500 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان‌های کشور و اکثر شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 320 گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری و تصویری خواهند داد.
 
وی ادامه داد: بسیاری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی المنار، الاخبار، آناتولی، تلویزیون ملی تونس، الجزیره قطر و رادیو فرانسه، رادیو سوئد، پژواک، شبکه دو نروژ، فوجی و آساهی ژاپن، شبکه زد دی اف آلمان، کانال وی ترکیه، شبکه ال پی، سی بی اس و.... نیز آمادگی پخش گزارشات خبری را داشته و با استقرار در مسیرهای راهپیمایی و آزادی راهپیمایی خواهند کرد.
 
آب خضر اظهار داشت: استقرار بیش از 14 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی و ارائه خدمات صوتی با اضافه کردن بیش از 600 بلندگو و آماده سازی 40 واحد صوت سیار با بهره‌گیری از 320 دستگاه بلندگو در مسیرهای ده گانه تهران و ارائه بیش از 195 کیلومتر خدمات سیستم در مراکز استان‌ها شناخته شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امسال در تهران و مسیرهای ده‌گانه و به ویژه در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و از میادین صادقیه و فتح و سه راه فرودگاه تا میدان آزادی، بیش از 980 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای بازدید مردم عزیز آماده خواهد شد و البته حدود 18000 غرفه در مسیرهای راهپیمایی حدود 1000 نقطه در سراسر کشور درنظر گرفته شده است. ایجاد غرفه‌های محصولات تولیدی- صنعتی شرکت‌های ایرانی، جلوه‌ای از خودکفایی و توانایی ایرانیان و بخشی از تجلی حماسه اقتصادی ایرانی سربلند است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود 72 چادر به عنوان ایستگاه سلامت و استراحت سالمندان و ارائه خدمات پزشکی به آنان توسط جمعیت هلال‌حمر پیش‌بینی شده است، افزود: به مناسبت عید انقلاب اسلامی، راهپیمایی 22 بهمن، ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی از تمام میادین و بخش‌هایی از شرکت تاکسیرانی از ساعت 6 صبح جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می‌شود.

آب خضر همچنین برگزاری نمایشگاه‌های ویژه براساس شعار سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، را زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی امسال دانست و ادامه داد: استقرار گروه‌های سروده و رزم‌نواز برای اجرای سرودهای انقلاب و استقرار گروه‌های کودک و نوجوان تلویزیونی و اجرای برنامه‌های زنده از دیگر تمهیدات مسیرهای راهپیمایی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم ویژه میدان آزادی تهران را اینگونه اعلام کرد: مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی، راس ساعت 10:00 صبح با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی به ویژه جوانان کشورهای بیداری اسلامی از عراق، مصر، لبنان، تونس اسپانیا، انگلیس، بولیوی، فلسطین و تعدادی از مسلمانان آمریکایی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز خواهد شد.

همچنین پرواز بادکنک‌ها از برج آزادی و انجام جلوه‌های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز اجرای دو سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز درحضور ریاست محترم جمهوری، قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن 1391 از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.


وی در پایان مسیرهای ده گانه راهپیمایی 22 بهمن سال 92 را بدین شرح اعلام کرد:

مسیر شماره 1: مسحجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی 

مسیر شماره2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره3: خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 4: مسجد دارالاسلام میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره5: مسجد الاجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره6:مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 7: مسجد المهدی، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیابان ستارخان، میدان توجید، خیابان توجید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد(ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی  
 
لازم به ذکر است ساعت شروع راهپیمایی 22 بهمن سال 1392 در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه شنبه 9 صبح است.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، نشست ، خبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.