سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابل توجه متخصصان اطفال؛

"فشار خون" کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند

متخصصان اطفال باید فشار خون کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند و همچنین با آموزش والدین در خصوص سبک زندگی درست می‌توان از مبتلا شدن کودکان در آینده به بیماری فشارخون بالا و ایجاد سایر عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کرد.

مجید ظهیر‌زاده کار‌شناس علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع بالا و ارتباط نزدیک فشار خون با سبک زندگی سبب شده است که فشارخون بالا یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت عمومی افراد و رو به گسترش جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه و در قشر کودکان به شمار آید. 

وی گفت: کفایت و اثربخشی هزینه‌های روشهای گوناگون، اقدامات پیشگیرانه و روشهای درمانی پزشکی به منظور کاهش میزان خطر عوامل در این افراد و در کاهش حوادث بالینی مانند بیماریهای قلبی عروقی به طور مستمر ارتقاء می‌یابند و نهایتاً افراد از طول عمر بیشتری بهره‌مند می‌شوند و در بزرگسالی کمتر دچار بیماریهای فشارخون بالا مبتلا می‌شوند. 

وی تصریح کرد: فشارخون بالا همچون بسیاری از بیماریهای غیر واگیر با سبک زندگی فرد یعنی عادات، رفتار‌ها و انتخابهای بهداشتی افراد رابطه مستقیم دارد. 

ظهیر‌زاده اظهارکرد: اصلاح شیوه‌های زندگی، فشارخون را کاهش می‌دهد و بروز فشارخون را پایین می‌آورد. متخصصان اطفال باید فشار خون کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند و همچنین معتقدند با آموزش والدین در خصوص سبک زندگی درست می‌توان از مبتلا شدن کودکان در آینده به بیماری فشارخون بالا و ایجاد سایر عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کنند شناختن عوامل خطر این بیماری و دوری از آن‌ها برای در امان ماندن از این قاتل خاموش بسیار مهم است. جلوگیری کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.