سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت/

انقلاب ایران، تولد دوباره اسلام

مدیر روابط عمومی بسیج اساتید استان تهران در یادداشتی به اصل گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشته است: توانايي انقلاب در تلفيق دين و سياست، سنت و مدرنيته، روشن‌فكري و ديانت، معنويت و ماديت، عدالت و آزادي، استقلال و امنيت قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "مجید قربانی" مدیر روابط عمومی بسیج اساتید استان تهران در یادداشتی به اصل گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.

بسمه تعالی

آغاز سی‌وپنجمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، حاکی عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و کارآمدی آن است، که مردم تاکنون علی‌رغم شیطنت‌های "شیطان بزرگ" آمریکای جنایت‌کار و هم‌پیمانانش علاقه وافر خود در حفظ حاکمیت اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های متعالی ولایت مطلقه فقیه را به منصه ظهور رسانده‌اند.

انقلاب اسلامي، اسلام را به عنوان ديني جامع و متناسب با شرايط روز و داراي ايدئولوژي سياسي عرضه كرد و با صدور معنويت به جهانيان، چهره واقعي اسلام ناب محمدي(ص) را نشان داد.

به علاوه با ارائه الگوي عملي و نظري از جمهوري اسلامي و نيز ترغيب مسلمانان به هم‌گرايي و وحدت اسلامي، توانست هويت سياسي و ديني جديدي بر اساس ارزش‌هاي ديني به مسلمانان ببخشد و با زنده نگه‏ داشتن حضور مردم در عرصه‌‏هاي مختلف انقلاب، زمينه مشاركت و حق تعيين سرنوشت مردم را فراهم كند.

در عصر جديد که با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده است، علاوه بر تغييرات بنيادين در جهان عرب، بايد در انتظار تحولات گسترده‌اي در ساير بخش‌هاي جهان اسلام و ساير نقاط جهان باشيم و در واقع بیداری اسلامی و انسانی در نقاط مختلف جهان، گواه محکمی بر این مدعاست.

این انقلاب ارزشمند به عنوان مركز ثقل جهان اسلام، در گفتمان‏‌سازي، نظريه‌‏پردازي و ارائه انديشه انقلابي به صورت جذاب، عملي، كارآمد و منطقي، توفيق نظري داشته است.
 
همچنين توانايي انقلاب در تلفيق دين و سياست، سنت و مدرنيته، روشن‌فكري و ديانت، معنويت و ماديت، عدالت و آزادي، استقلال و امنيت قابل توجه است.
 
همان‌گونه که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی،حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: "اين نهضت را يك نهضت ایرانی نمی‌دانیم ، بلکه نهضت اسلامی و نهضت مستضعفين در مقابل مستكبران است.
 
حضرت امام خميني(ره)، مفهوم و معناي قدرت را در سطح جهاني و نيز در جهان اسلام تغيير داد، به گونه‌اي كه معناي قدرت پيش از او بر منابع مادي تكيه داشت، ولي پس از انقلاب اسلامي ايران و تأثير گفتمان حضرت امام(ره) بر جهان، معنا و تعریف قدرت، از تكيه بر منابع مادي به معنوي تغيير يافت.
 
تأسيس امت اسلامى كه مى‌تواند مسلمانا‌ن را صرف نظر از مليت‌هاى مختلف و نيز موانع قومى و سياسى موجود به هم پيوند دهد ، از ارزش‌ها و شعارهاى انقلاب اسلامى است. همچنین، با توجه به تأكيد شديد انقلاب اسلامى بر لزوم پيروى از كتاب مقدس قرآن مجید و احكام اسلامى، ترديدي وجود ندارد كه اين انقلاب در پى تحكيم جهانى با اصول بنيادين است.
 
انقلاب اسلامى به شكل‌هاي مختلفي ساختارهاى پذيرفته شده جهانى را در هم شكست و ساختارهاى ارزشى جديدى را جاي‌گزين ساختارهاى پيشين ساخت و به جهانيان آموخت كه مشروعيت نظام سیاسی باید بر آراى واقعی مردم استوار باشد. به رفراندوم گذاشتن اصل انقلاب خود گواهي بر اين مدعاست.

انقلاب اسلامى، استقلال را از مهم‌ترين اصول توسعه و وابستگى را از اساسى‌ترين دلايل عقب‌ماندگى معرفى مي‌كند و بارها اين مسئله را به ملت‌ها و دولت‌هاى در بند جهان سوم و جهان اسلام هشدار می‌دهد.  
 
دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌هاي اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدي دوباره يافت و اين دهه در تاريخ ايران نقطه‌اي تعيين‌كننده و بي‌مانند به شمار مي‌رود.
 
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: "انقلاب اسلامي با اتكاء به قدرت مردم، آسيب‌ناپذير است." و این چیزی‌ست که آمریکا و سردمداران غرب باید بدانند و بفهمند که انقلاب اسلامی ایران پایدار بوده و مختص به کل جهان است و منحصر به یک کشور نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اكبر بالايي
۲۳:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
سلام استاد عزيز ما هميشه به نخبه هايي همچون شما افتخار مي كنيم