سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع رسمی فرانسوی مدعی شدند؛

هیأتی از ایران در طول مذاکرات ژنو درباره سوریه در شهر برن مستقر بوده است

منابع رسمی فرانسوی از حضور هیأت‌هایی از ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در ژنو در شهر برن سوئیس خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه الشرق الاوسط:منابع رسمی فرانسوی اعلام کردند:"اخضر ابراهیمی" فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تا ساعات آینده برنامه کاری رایزنی‌هایی که قرار است در دور دوم مذاکرات ژنو که انتظار می‌رود در روز دهم فوریه برگزار شود به هیأت‌های مخالفان و نظام سوریه ارائه دهد.

این منابع با اشاره به اینکه آنچه که در مذاکرات ژنو به دست آمده چیزی جز شکل خارجی آن نیست مدعی شدند:ارتباطات موازی در شهر برن پایتخت سوئیس در طول مذاکرات ژنو در مورد سوریه در جریان بوده که طرف‌های ایرانی و آمریکایی هم به آن پیوسته بودند.

این منابع همچنین با بیان اینکه "احمد الجربا" رئیس ائتلاف مخالفان نظام سوریه ترجیح می‌دهد،هیأت مذاکره کننده مخالفان را گسترش بخشیده و چند تن از نمایندگان  هیئت هماهنگی که در آغاز مشارکت در اجلاس ژنو2 را رد کرده بودند به هیأت مخالفان اضافه کند افزودند:تمرکز دور دوم مذاکرات بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان از آغاز موضوع تشکیل دولت انتقالی در سوریه به همراه نرمش "اخضر ابراهیمی" برای پیشبرد مذاکرات خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.