سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر امور خارجه روسیه: سوریه شاهد پدیده تروریسم بین المللی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه، تاکید کرد آنچه در سوریه رخ می دهد تروریسم بین المللی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، "گنادی گاتیلوف" فاش کرد روسیه پیشنهادی را برای تشکیل کارگروه مشترک بین دولت و مخالفان سوری مطرح کرده است. 

"گاتیلوف" گفت: ماموریت این کارگروه بررسی مسایل مهمی مانند آتش بس و مسایل انسانی خواهد بود. 

وی اذعان کرد توافق درباره تشکیل دولت انتقالی در سوریه دشوار است و نباید دیگر مسایل را در این کشور نادیده گرفت. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: گروه‌های مسلح در برابر انتقال کمک‌های انسان‌ ‌دوستانه مانع تراشی می کنند. دولت سوریه پیشنهادهای مختلفی را مانند خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری مطرح کرده است، اما گروه‌های مسلح پیش شرط‌هایی را در این‌باره مطرح می کنند. این گروه‌ها می خواهند از این کمک‌ها برای تقویت خود در برابر نیروهای دولتی سوریه استفاده کنند. 

"گنادی گاتیلوف" افزود: ما از تلاش‌های آمریکا برای پیوستن دیگر گروه‌های مخالف به هیات مخالفان در مذاکرات ژنو استقبال می کنیم. زیرا هیات مخالفان باید توانایی بیشتری برای تصمیم گیری درباره مسایل مختلف داشته باشد.

هیات کنونی مخالفان در مذاکرات ژنو نماینده بخش کوچکی از گروه‌های مخالف سوری است. مخالفان داخلی سوریه هم باید در دور دوم مذاکرات ژنو شرکت کنند. 

"گاتیلوف" خاطر نشان کرد: گروه‌های مخالف سوری در داخل و خارج این کشور، ابزاری برای تاثیرگذاشتن بر گروه‌های مسلح تروریست ندارند. بیشتر اعضای این گروه‌ها از مزدوران بین المللی و منطقه‌ای هستند که از هیچ کسی دستور نمی گیرند و تنها هدف آنها ویران کردن سوریه است و تاسیس امارت اسلامی است.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.