دانشمندان و مهندسان روسی آماده ساخت تسلیحات بسیار دقیقی هستند که قابلیت هدف قراردادن هر گونه هدفی را در فاصله بیش از 100 کیلومتری دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "گئورگی ریکووانوف" یکی از اعضای اکادمی علوم روسیه در مصاحبه با روزنامه "روسیسکایا گازتا" با اعلام این خبر گفت میزان اثر بخشی این تسلیحات را می‌توان با تسلیحات هسته‌ای مقایسه کرد.

او که رئیس بخش تحقیقات در مرکز هسته‌ای فدرال موسسه تحقیقات علمی روسیه است، گفت: مدت زمان زیادی است که تلاش هایی برای دست یابی به این تسلیحات دقیق آغاز شده‌اند.

او همچنین گفت: این سیستم‌ها با استفاده از تجهیزات هدایت‌شونده - افزایش قابلیت سیگنال در برد رادار - ساخته می‌شوند.

او تأکید کرد: در حال حاضر،  مسئولیت بزرگتری ما تعیین شده است و آن هدف قرار دادن هر گونه هدفی در فاصله بیش از 100 کیلومتر است . پیشتر، به سبب پایین بودن میزان دقت، به منظور هدف قراردادن اهداف در چنین فاصله ای به تسلیحات هسته‌ای نیاز بود.

بدین ترتیب، در حال حاضر جایگزینی برای بمب‌های اتمی وجود دارد.

او افزود: این تسلیحات دقیق در زمنیه موثر بودن به تسلیحات هسته ای نزدیک هستند.  ما همه فن‌آوری‌های لازم را در اختیار داریم : سیستم‌های ناوبری، سیستم‌های کنترل و استقرار در سطح جهان و تولیدات میکروالکترونیک لازم برای ساخت این تسلیحات. موضوع مهم این است که ما متخصصانی را در اختیار داریم که قابلیت انجام چنین کارهایی را دارند. 

ریکووانوف گفت: بر این باور است که نیازی به از سر گیری آزمایشات هسته‌ای زمینی نیست. در نتیجه اقداماتی که طی ده سال گذشته انجام شده است ما توانستیم به این قابلیت دست یابیم.

این دانشمند روسی گفت: آزمایشات این تسلیحات جدید در حال حاضر با کمک شبیه‌سازی‌های رایانه‌‌ای و دیگر ابزارها در حال انجام است .

او افزود: ما برای ایجاد شرایط نزدیک به انفجارهای هسته‌ای، به واحدهای آزمایشگاهی جدید نیاز داریم . دولت ما تقریبا با ایجاد چنین واحدهای آزمایشگاهی موافقت کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار