سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسان سازمان ملل اعلام کردند،

10 هزار کودک در جنگ داخلی سوریه جان خود را از دست داده‌اند

بازرسان سازمان ملل متحد اعلام کردند که در جنگ سوریه هزاران کودک جان خود را از دست داده‌اند و کودکان وضعیت خوبی ندارند و مورد ازار و شکنجه‌های شدید قرار می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بازرسان سازمان ملل اظهار کردند کودکان در سوریه مورد سو‌ء‌استفاده‌ جنسی قرار گرفته، به عنوان کودک سرباز و سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌شود.

 "لیلا زروقی" نماینده ویژه بان کی مون ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه، قرار است  گزارشی را در مورد وضعیت کودکان در سوریه را در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد

برطبق برآورد‌ها و گزارشات جدید بازرسان سازمان ملل دست کم 10 هزار کودک درگیری‌ها  سوریه کشته شده‌اند و خشونت‌های شدیدی علیه آن‌ها اعمال می‌شود.

همچنین در این گزارش آمده است: کودکان را در بازداشتگاه‌های بزرگسالان نگه‌داری می‌شوند و  مورد شکنجه‌های بسیار شدید قرار می‌گیرند. آن‌ها را با کابل فلزی، باتوم آهنی و چوبی مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها شوک الکتریکی وارد می‌کنند. کودکان را مورد شکنجه و آزار‌های جنسی قرار داده و ناخن پاها و دست‌هایشان را می‌کشند. از دیگر موارد شکنجه می‌توان به سوختگی با سیگار، حبس در سلول انفرادی، شکنجه خانواده در مقابل کودکان و وادار کردن آنان به بیدار ماندن  اشاره کرد.

در همین حال دبیرکل سازمان ملل متحد بان کی مون در گزارشی روز سه‌شنبه اعلام کرد : گروه‌های مخالف سوری که از جانب کشورهای غربی در سوریه پشتیبانی می‌شوند ، از کودکان پناهنده شده در کشورهای دیگر سوء استفاده کرده و به حقوق آنان تجاوز می‌نمایند.

در این گزارش آمده که مخالفان مسلح دولت سوریه در مدت سه سال از درگیری‌ها در این کشور توانسته‌اند که صفوف خود را مرتب و به حقوق اطفال ، تجاوزات زیادی نمایند.

بان کی مون گفته است : گروه‌های مسلح ازکودکان برای مبارزه و جنگ استفاده می‌کنند.

این اولین گزارشی است که به شورای امنیت سازمان ملل با ذکر جزئیات ، از زمان بالا گرفتن بحران در این کشور فرستاده می‌شود.

بان کی مون گفته است : آنچه در این میان مورد نگرانی است بکارگیری کودکان پناهنده شده در کشورهای اطراف است و این که گروه‌های زیرنظر ارتش آزاد سوریه و گروه‌های مسلح  اقدام به استفاده از کودکان می‌کنند.

دولت های غربی و عربی سعِی دارند که ارتش آزاد سوریه را به نیرویی مبدل سازند که قادر باشد تا رئیس جمهور سوریه "بشار اسد" را سرنگون سازد .

عربستان و قطر از پشتیبانان سلاحی ، آموزشی ، مالی واطلاعاتی از "شورای عالی رهبری نظامی" می‌باشند ولی انگلیس و آمریکا سعی دارند تا کمک‌های غیرکشنده(وغیرنظامی) مثل وسایل ارتباطی و تجهیزات حمل و نقل را به این شورا بدهند.

آمریکا و انگلیس پس از اینکه خبرهایی درباره تسلط مبارزان اسلامگرا و جهادی تندرو بر مخازن سلاح‌ مخالفان سوری که از جانب غرب پشتیبانی می‌گردند در دسامبر منتشر شد ، و پس از آن که نگرانی‌ها از افتادن این تجهیزات به دست افراد اسلامگرای تندرو افزایش یافت ، "کمک‌های غیرکشنده" خود را به حال تعلیق درآوردند ، اما ایالات متحده گروه‌های مخالف معتدل‌تر در جنوب این کشور را به سلاح‌های سبک مجهز نمود. مسؤولان امنیتی می‌گویند که کنگره آمریکا با ارسال محموله‌های دیگری از سلاح برای ماه‌های آینده موافقت نموده است.

در گزارش بان کی مون آمده است : سازمان ملل گزارشات متعددی از داخل سوریه دریافت کرده است که نشان از اقدام گروه‌های مرتبط با ارتش آزاد سوریه در مسلح‌کردن و بکارگیری کودکان دارد.

این گزارش می‌افزاید : طبق گفتگوهایی که با کودکان و پدرانشان انجام شده ، از دست دادن و نبود والدین و نزدیکان و فشارهای سیاسی و شرایط جامعه در افتادن و درگیرشدن این کودکان در دام گروه‌های مرتبط با ارتش آزاد سوریه مؤثر بوده است.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.