سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بيمارستان بيماري‌هاي خاص كاشان در انتظار ترخیص دستگاه رادیو تراپی از گمرک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: در حالیکه بيمارستان بيماري هاي خاص مرحوم آيت الله يثربي (ره) این شهرستان با بخش راديوتراپي آماده افتتاح است بیماران سرطانی نیازمند این دستگاه ‹‹ پرتودرماني›› منتظر ترخیص این ابزار درمانی پیشرفته از گمرک هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، داوود خيرخواه به مناسبت روزجهاني مبارزه با سرطان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بیمارستان که در مجتمع بيمارستاني شهيد بهشتي كاشان آماده بهره برداري است با وجود پيش پرداخت خريد دستگاه پرتو درمانی باکمک خيران كاشانی منتظر ترخیص از گمرک برای نصب در بیمارستان و افتتاح است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از بيمارستان بيماري هاي خاص مرحوم آيت الله يثربي(ره) در کاشان و ورود دستگاه رادیوتراپی به این بیمارستان تمامی بيماران سرطاني‌ منطقه کاشان و حتی شهرهای همجوار با استفاده از خدمات این دستگاه از عزيمت به شهرهاي تهران و قم و اصفهان با وجود مشکلات فراوان بی نیاز می شوند.

به گفته وی،دستگاه راديوتراپي يكي از ضروري ترين تجهيزات درمانی بيماران سرطاني دركاشان است که با ورود و نصب آن در بیمارستان بیماریهای خاص کمک بزرگی به درمان بیماران سرطانی در این شهرستان می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كاشان در ادامه تعداد بيماران سرطاني ثبت شده در سامانه دانشگاه علوم پزشكي این شهرستان را 600 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بيمار 288 نفر مرد و 312 نفر خانم هستند كه از اين دانشگاه كمك هاي درماني و بستريشان را دريافت مي‌كنند.

خيرخواه، هزینه 10 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشكي كاشان از محل كمك هاي دولتي براي درمان هاي بستري و سرپايي بيماران سرطاني این شهرستان را یادآورشد و گفت:اين ميزان هزينه فقط پاسخگوی بخشي از هزينه هاي درماني اين بيماران است.

وي، احتمال تعداد بیشتر بيماران سرطاني کاشان بيش از نفرات ثبت شده در سامانه دانشگاه علوم پزشكي كاشان را خاطرنشان کرد و گفت:علل و عوامل نوع سرطان ها در این شهرستان هنوز بررسي نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كاشان با اشاره به اين كه برخي از سرطان ها با غربالگري و تشخيص به موقع قابل درمان است افزود : افرادي كه سابقه سرطان روده بزرگ دارند، ترك دخانيات و الكل، ورزش و فعاليت هاي فيزيكي ، مصرف آنتي اكسيدان ها در ميوه و سبزي‌ها ، محافظت بدن از نور شديد خورشيد و استفاده از كرم هاي ضد آفتاب ، مصرف غلات در رژيم غذايي و غربالگري به موقع از جمله موارد قابل پيشگيري در سرطان است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.