سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور محقق شد:

طراحی و ساخت "ضربه گیر ری اکتیو"

پژوهشگران دانشگاه سما قم برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت ضربه گیر سریع ری اکتیو و کاهش جریان کابل برق شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ طراحی و ساخت ضربه گیر سریع ری اکتیو و کاهش دهنده جریان کابل برق در صنعت برای بارهای سلفی مناسب است و نسبت به مصرف کننده‌های مختلف همچون الکتروموتور‌ها و دیگر مصرف کننده‌ها که هارمونیک ایجاد می‌کند، موجب دفع بخشی از هارمونیک‌ها می‌شود و عدد ری اکتیو را به حداقل می‌رساند و البته بخشی از بازه مصرفی مانند کابل برق که ایجاد حرارت می‌کند را ایمن سازی می‌کند و این حرارت را تبدیل به انرژی برق نموده و در خود ذخیره می‌نماید.

بنابراین گزارش، همچنین هنگام استارت مصرف کننده که اوج مصرف آن است، برای تقویت آن چند پله بر حسب نیاز از مجموعه مصرف کننده را ساپورت می‌کند و موجب بهینه سازی مصرف برق می‌شود.

در ادامه این گزارش به کاربردهای این دستگاه اشاره شد، چنانچه از این دستگاه می‌توان برای همه مصرف کنندگان برق 3 فاز و تک فاز که بهای برق مصرفی بالایی دارند استفاده شود. بنابراین در صورتی که این سیستم جامع در صنعت و مکان‌های مصرف کننده تک فاز و سه فاز نصب گردد، بهینه سازی عمده در مصرف برق ایجاد می‌شود و مجموعه استفاده کننده از این سیستم شبکه برق خود را تا حدی ایمن سازی نموده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: محقق ، برق ، کابل ، باشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.