سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل فرابورس ایران ؛

بازار دارایی فکری حلقه مفقوده "بازار سرمایه" و صنعت است

بازار دارایی فکری حلقه مفقوده بازار سرمایه و صنعت است و با راه‌اندازی این بازار می‌توان از فرار مغزها جلوگیری کرد.

 
به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امیر هامونی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی و نمایشگاه بزرگ تجاری‌سازی اختراعات با اشاره به تحقیقات اخیر پیرامون کشورهای صاحب ثروت گفت: این شرکت‌ها نه به واسطه صنعت و منابع طبیعی بلکه به واسطه تحقیقات و توسعه تحقیقات توانسته‌اند ثروت آفرینی کنند.
 
وی با بیان اینکه بازار سرمایه برای تجاری‌سازی ایده‌ها نقش اصلی را برعهده دارد، افزود: تجاری‌سازی ایده‌ها امری بسیار مهم است و در این زمینه هم‌اکنون در بازار با کمبود صنایع دانش‌بنیان مواجه هستیم به طوری که بیش از 33 صنعت در فرابورس ایران حضور دارند و به جای دانش و علم عموما بر زور بازو و نیروی کار تکیه کرده‌اند.
 
مدیرعامل فرابورس ایران با یادآوری این نکته که شرکت‌های دانش بنیان برای تامین مالی ایده‌های خود دچار مشکل هستند ابراز امیدواری کرد که با ایجاد بازار دارایی فکری بتوان راهی ایجاد کرد تا بازار به صنایع پیشرفته و مبتنی بر دانش دسترسی داشته باشد.
 
به گفته وی در حال حاضر صنایعی مانند خودروسازی و نساجی در بورس حضور دارند که با مشکلات فنی مواجه هستند و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند این مشکلات را رفع و به ارتقای فناوری آنها کمک کنند.
 
هامونی ضمن بررسی 2 نوع روش‌ واگذاری که در بازار دارایی فکری اندیشیده شده، تصریح کرد: یکی از انواع واگذاری، عرضه دارایی فکری به عنوان یک دارایی نامشهود در ترازنامه یک شرکت سهامی است و نوع دوم عرضه بی‌واسطه اوراق بهادار مبتنی بر دارایی فکری است که به عنوان یک ابزار قابل معامله در فرابورس طراحی و شناخته شده است.
 
به گفته وی سازمان بورس و شورای بورس هفته گذشته دستورالعمل عرضه مستقیم دارایی را تصویب کردند که بر اساس آن عرضه مستقیم دارایی به عنوان یک ابزار قابل معامله طراحی شد.
 
هامونی در پایان ضمن تشکر از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای تایید فنی و بررسی صلاحت تخصصی ایده‌ها و اختراعات، بار دیگر یادآور شد که با راه اندازی بازار دارایی فکری می‌توان از فرار مغزها جلوگیری کرد و حلقه مفقوده بازار سرمایه و صنعت را یافت و این دو را به هم پیوند داد.
 
گفتنی است فرابورس ایران با حضور فعال در ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی و همچنین نمایشگاه بزرگ تجاری‌سازی اختراعات که از 14 تا 17 بهمن ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران ادامه دارد، به معرفی بازار دارایی فکری و تشریح نحوه تجاری‌سازی ایده و اختراع از طریق این بازار برای صاحبان ایده و مخترعان حاضر در این نمایشگاه خواهد پرداخت.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.