سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دو کشتی جنگی آمریکا به دریای سیاه

یک ناوشکن آمریکایی و یک کشتی جنگی فرماندهی وارد دریای سیاه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ، این شبکه به نقل از یک منبع دیپلماتیک - نظامی گزارش داد : ناوشکن موشکی آمریکایی "یو اس اس رمیج" و کشتی جنگی فرماندهی "یو اس اس ماونت ویتنی" که از کشتی‌های ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا هستند ، درحالیکه حامل 600 تن از تفنگداران دریایی می‌باشند ، وارد دریای سیاه شدند.

این منبع درگفتگو با خبرگزاری "اینترفاکس" امروز دوشنبه اعلام نمود که احتمالا و طبق مسیری که این دوکشتی طی می‌کنند ، قصد دارند که به سواحل اوکراین بروند.

وی گفت : این دوکشتی از تنگه های "بوسفور" و "دردنیل" در ترکیه نیز طی توافقی که با طرف ترکی داشته عبور کرده اند.

وی گفت : این دوکشتی فعلا قصد ورود به آبهای روسیه در دریای سرخ را ندارند.

شایان ذکر است که ناوشکن " یو اس اس رمیج" دارای موشک‌های کنترل از راه‌دور و موشک‌های بالستیک از نوع "توماهاک" و سلاح‌های تاکتیکی و توپ و ضد زیردریایی می‌باشد که کادر آن 337 تن را شامل می‌شود که از بین آن‌ها 23 افسر می‌باشند.

همچنین کشتی جنگی فرماندهی " یو اس اس ماونت ویتنی" شامل سلاح‌های توپخانه ‌ای است که قدرت دفاعی دارند و قابلیت حمل بالگرد دارد.

در آگوست سال 2008 کشتی فرماندهی جنگی " یو اس اس ماونت ویتنی" اولین کشتی بود که کمک‌هایی را به بندر بوتی گرجستان در هنگام جنگ کوتاه بین روسیه و گرجستان انتقال داد.

پیشتر پنتاگون به روزنامه‌نگاران اعلام کرده بود که ورود دوکشتی جنگی به دریای سیاه در چهارچوب برنامه منظم نظامی این کشور بخاطر تأمین امنیت بازیهای المپیک سوچی در جنوب روسیه می باشد.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه ورود کشتی های آمریکایی به آبهای دریای سیاه را تکذیب کرد. 

سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس گفت : کشتی های آمریکایی وارد دریای سیاه نشده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ناو ، جنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.