سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری نوجوان بحرینی درباره شکنجه های آل خلیفه در زندان

یکی از دختران نوجوان بحرینی در جلسه دفاعیه نیمه تمام خود در دادگاه ، از گرفتن اعترافات دروغین از زندانیان، تحت شکنجه شدید پرده برداشت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون اللولوة ؛  «ریحانه الموسوی» دختر بازداشت شده بحرینی تاکید کرد: شکنجه گران مرا شکنجه دادند و مطالبی به نقل  از من  به عنوان اعترافات  نوشتند و مرا مجبور کردند آن را امضا کنم.

 این دختر جوان بحرینی گفت: «مهنا الشایجی» رئیس دادستانی  منطقه جنوبی بحرین مرا شکنجه  و مجبورم کرد تا مطالبی را که وی با  دست خود نوشته بود،  به عنوان اعترافات امضا کنم. 

وی به انجام دادن اقدامات ضد دولتی  در زمان برگزاری مسابقات «فرمول1»  متهم شده است .«انیسه سلیمان» خبرنگار شبکه تلویزیونی «اللؤلؤه» در گزارشی گفت: مقامات امنیتی بحرین به اتهام زنی علیه شهروندان بحرینی و انداختن آنها به  پشت میله های زندان بسنده نکرده است ، بلکه آنها را مجبور می کنند تا به اقداماتی که  مرتکب نشده اند؛  اعتراف کنند.

اینگونه رفتارها سئوالات زیادی را در زمینه استقلال دستگاه قضائی کشور بحرین مطرح کرده است زیرا  چنین کارهایی نشان از  فشارهای رژیم بر دستگاه قضایی است.

«ریحانه الموسوی»  تاکید کرد: «مهنا الشایجی» رئیس دادستانی منطقه جنوبی بحرین  هنگام بازجویی همواره وی را تهدید   و شکنجه می  کرد  و مجبور می ساخت اعترافاتی را که ساخته و پرداخته اوست،  امضا کند.

  «ریحانه الموسوی» این اظهارات را  هنگامی  که در دادگاه جنایی چهارم  ، هنگام دفاع از خود مطرح کرد . قاضی پرونده پس از شنیدن اظهارت وی فورا ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد و اجازه نداد هیئت منصفه اظهارات وی را ثبت کنند.

 سپس «ریحانه» از دادگاه اخراج شد و قاضی دفاعیات وی را ناتمام گذاشت و آنگاه او به زندان ویژه زنان منتقل شد.

یک منبع حقوقی با طرح سئوالاتی از دادستانی کل بحرین ، خواستار رسیدگی به این مساله و  بازخواست دادستان استان جنوبی بحرین شده است .

این منبع حقوقی تاکید  کرده است : آیا «مهنا الشایجی»  فراتر از  قانون است که نباید وی را بازخواست کرد؟   این در حالی است که الشایجی خود از مسئولان کمیته تحقیق در زمینه شکنجه در بحرین است!.

 «ریحانه الموسوی»  به علت سردادن شعارهایی علیه رژیم آل خلیفه در زمان برگزاری مسابقات «فرمول 1»  بازداشت شد .


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.