سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در اولین همایش سراسری پلیس، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی:

دشمنان مجبورند پس از این همه فشار تبلیغاتی خود را در مذاکرات پیروز نشان دهند/ نیروی انتظامی الگوساز است

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان حالا مجبور هستند پس از این همه جنگ و فشار تبلیغاتی خود را در مذاکرات موفق و پیروز نشان بدهند، گفت: ایران به جایگاهی رسیده که سران 6 کشور قدرتمند با آن بر سر یک میز می‌نشینند و دشمنان مجبور هستند در توجیه افکار عمومی سخن از موفقیت و پیروزی خود بزنند اما واقعیت این است که ما پیروز هستیم و توانستیم شر را به عقب برانیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی در اولین همایش سراسری پلیس، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی پلیس گفت: خدا را شاکرم که این نهاد مهم و تاثیرگذار نقش قوی و موثری در ابعاد مختلف نظام ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با اتخاذ یک رویکرد علمی، تخصصی و تکنیکی و با اتخاذ رویکرد متعالی مسیر را طی می‌کند و هر دلسوز و علاقمند به نظام هنگامی که این پیشرفت را می‌بیند به خود می‌بالد.

وزیر کشور با مروری بر حوادث و اتفاقات 35 ساله اخیر تصریح کرد: انقلاب یک معجزه عظیم است چرا که ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و نقش مهمش در منطقه و نظام بین المللی، عامل توازن بوده و به دلیل نفت فراوان و موقعیت ممتاز حمل و نقل و تاریخی همواره مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: امام درونش پر از معنویت بود که با تکیه بر خدا و اعتقاد درونی توانست دنیا را متحول کند.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب اظهارداشت: به لطف خداوند کشور ما که در معرض بسیاری از تهاجمات و پیچیده ترین نقشه‌ها است توانست موفق شود.

وی با بیان اینکه 34 سال است که دشمنان نظام تبلیغات بین المللی را علیه ایران اتخاذ کرده و گوش مردم دنیا را از القابی همچون تروریسم، خشونت، ‌جنگ، مخالف صلح، افراطی گری و ... پر کرده‌اند، گفت:‌ اگر هر کشوری به غیر از ایران بود که هشت سال تمام کشورها با آن می‌جنگیدند و حتی در پنج سال اخیر فشار تحریم‌ها را به گونه‌ای افزایش داده‌اند که امکان انتقال پول، صادارت و حتی واردات ممنوع باشد از پای در می‌آمد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان حالا مجبور هستند پس از این همه جنگ و فشار تبلیغاتی خود را در مذاکرات موفق و پیروز نشان بدهند، گفت: ایران به جایگاهی رسیده که سران شش کشور قدرتمند با آن بر سر یک میز می‌نشینند و دشمنان مجبور هستند در توجیه افکار عمومی سخن از موفقیت و پیروزی خود بزنند اما واقعیت این است که ما پیروز هستیم و توانستیم شر را به عقب برانیم و این موفقیت در سایه نور ایمان و اخلاص حاکم بر دل و جان‌های پاک ایرانیان که در راس آن امام(ره) و رهبری قرار دارد ممکن شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک خرده سیستم از نظام کل است،‌ اضافه کرد: هدف ناجا ایجاد امنیت در جامعه است چرا که امنیت پایه توسعه،‌ معنویت، اقتدار و ... است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ناجا در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... نقش دارد گفت: نیروی انتظامی الگوساز است و به دلیل تنوع کارکرد اثرگذاری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه ناجا می‌تواند با اتخاذ رویکرد اجتماعی محوری موفق تر عمل کند، افزود: یک پلیس منضبط، متبحر و دارای نگاه علمی در مقابل هیچ حادثه و مشکلی باز نمی‌ماند چرا که بلافاصله راه حل و راهکار جدیدی تعریف می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه یک نیروی انتظامی باهوش و علمی باید مداوم تغییر کند ادامه داد: از میزان تنوع فعالیت‌های ناجا و نوع نگاهشان به مسائل بسیار خوشحالم چرا که ناجا علاوه بر توجه به ظواهر به تنوع کارکردها، اخلاق و معنویت توجه می‌کند و این مسیری است در راستای رسیدن به پلیسی باوقار، مومن، علمی، با هوش و موفق.

وی با بیان اینکه پلیس برای آنکه بتواند در برابر ماموریت‌های خاص موفق عمل کند باید دائما در حال پوپایی باشد گفت: پویایی نیروی انتظامی تنها در سایه ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی محقق می‌شود.

** پلیس از نظر ساختار، تجهیزات و امکانات در شرایط مطلوبی قرار دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران رحمانی فضلی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه‌های دولت برای حمایت از نیروی انتظامی گفت: پلیس از نظر ساختار، تجهیزات و امکانات در شرایط مطلوبی قرار دارد و آمارها نشان می‌دهد که رضایتمندی مردم از پلیس بسیار بالاست و این نشان دهنده مدیریت پویا و علمی بر این سازمان است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایجاد امنیت توسط نیروی انتظامی محقق می‌شود، افزود: بر همین اساس دولت و به خصوص وزارت کشور موظف است که همراهی دائمی با ناجا داشته باشد و در همه عرصه‌ها از مشاورهای نیروی انتظامی استفاده کرده و آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت به نیروی انتظامی و حوزه‌های مختلف از جمله اختیارات و کمک‌های مالی یاری می‌دهد، در مورد برنامه‌های دولت برای کمک به پلیس در کاهش وقوع سرقت خودرو گفت: این یک مسئله تخصصی است که باید نیروی انتظامی با دستگاه‌های دخیل از جمله گمرک، وزارت صنایع و ... به تبادل نظر بپردازد اما لازم به ذکر است که موضوعاتی همچون سرقت خودرو، آتش سوزی و موضوعاتی که موجب خسارت به مردم می‌شود همواره مورد دغدغه دولت بوده و بر همین اساس پلیس باید تجربیات خود را در اختیار سایر سازمان‌ها قرار دهد البته سرقت خودرو روند کاهشی داشته اما باید این مسئله کنترل شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.