سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در نشست پرسش و پاسخ فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" گذشت

حجازی: مقلد فرهادی نیستم / کل‌کل ترانه علیدوستی و پیمان قاسم‌خانی

روح الله حجازی در نشست پرسش و پاسخ فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانگفت: هر فیلم‌سازی با توجه به سلایق خود فیلم می‌سازد و از کسی تقلید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در نشست پرسش و پاسخ زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، روح الله حجازی کارگردان فیلم با ابراز خوشحالی از صدور کارت‌های جشنواره برای اهالی رسانه گفت: این اتفاق خوشایندی است که فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در اولین سانس به نمایش درآمده و برخلاف رویه قبلی که به دلیل صدور بی‌رویه کارتها بسیاری از افراد بر روی پله‌ها فیلم‌ها را تماشا میکردند اما امسال با صدور مناسب کارت‌های جشنواره استقبال خوبی از این فیلم صورت گرفت.


وی ادامه داد: هیات انتخاب امسال لطف بسیاری به فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو داشتند که با وجود منع آئین نامه‌ای مبنی بر حضور در فستیوال‌های بین المللی باعث شد فیلم من و آقای عیاری در بخش خارج از مسابقه قرار بگیرد.

با این حال لطف عوامل اجرایی بیشترین اکران را در طول جشنواره به فیلم من داده است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا این قصه برای سینما ساخته شده عنوان کرد: در حال حاضر در سینما آن تعریف همیشگی از بین رفته و فیلمسازان تجربه‌های متفاوتی را کسب می‌کنند.

حجازی عنوان کرد: دلیل اینکه از یک لوکیشن برای این فیلم استفاده کردم اقتضا و نیاز فیلم بوده است چرا که در صورت نیاز بیشتر از یک لوکیشن استفاده می‌کردیم.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" "مهدی یاوری" تهیه کننده فیلم درخصوص اکران نکردن فیلم در مدت یکسال تولید آن گفت: یکسال تحمل کردیم تا فیلممان را در شرایط مطلوبی نمایش دهیم که با توجه به اکران مناسب نکات قصه را مورد توجه محافل دانشگاهی و مسئولان قرار دهیم.

وی درخصوص ممیزی فیلم عنوان کرد: فیلم بدون هیچ ممیزی مجوز گرفته است و امیدواریم که پروانه نمایش برای اکران فیلم را دریافت کنیم.

همچنین "روح‌الله حجازی" در پاسخ به این سوال عنوان کرد: قبلا در مورد این مباحث صحبت‌های خود را مطرح کردم و امروز با نمایش فیلم در این دوره جشنواره حالمان خوب است و بهتر است که در مورد مسائل گذشته صحبت نشود.

وی درخصوص الهام گیری خود از نحوه کارگردانی "اصغر فرهادی" اظهار داشت: اصغر فرهادی جایگاه ویژه‌ای دارد اما ترجیح می‌دهم فیلم خود را بسازم و با وجود این که اصغر فرهادی توانست سینمای ایران را جهانی کند جای تقدیر دارد اما هر فیلمسازی باید فیلم خودش را بسازد.

در ادامه "هنگامه قاضیانی" بازیگر فیلم درخصوص پذیرش این نقش عنوان کرد: زمانی که تولید این فیلم به پایان رسید دوست نداشتیم که از یکدیگر جدا شویم و فیلمنامه و مدیریت حجازی با عنوان کارگردان فیلم باعث شد ارتباط برقرار کنیم و فضای صمیمانه‌ای را در کنار هم داشته باشیم.

همچنین "ترانه علیدوستی" دیگر بازیگر فیلم عنوان کرد: زمانی که در فضای خوب صمیمانه قرار بگیریم به حس خوبی دست پیدا می‌کنیم که باعث می‌شود تماشاچی با علاقه بیشتری فیلم را ببیند.

وی درخصوص پذیرش این نقش اظهار داشت: دلیل پذیرش این نقش شخصیت دوست داشتنی "ساناز" بود که به راحتی نمی‌توان آن را رد کرد.

"پیمان قاسم خوانی" بازیگر نقش "رامتین" اظهار داشت: خوشحالم که درکنار "روح‌الله حجازی" و "علی طالب آبادی" هستم و کاراکتر تأیید شده این شخصیت باعث شد که احساس همدردی با شخصیت کنم و انگیزه‌ای برای همکاری مجدد با روح‌الله حجازی در حوزه نویسندگی داشته باشم.

"ترلان پروانه" بازیگر فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این فیلم عنوان کرد: به طور حتم صمیمیت عوامل پشت دوربین حس خوبی را به مخاطب خواهد داد و تماشاگر از دیدن فیلم لذت ببرد.

همچنین "روح‌الله حجازی" کارگردان فیلم درخصوص دلیل غیبت "حمید فرخ نژاد" در نشست پرسش و پاسخ این فیلم اظهار داشت: "حمید فرخ نژاد" تا دیروز وعده حضور در نشست فیلم را به من وعده داد اما به دلیل حضور در فیلمبرداری کار جدید خود نتوانست حضور پیدا کند.

در ادامه "علی طالب آبادی" نویسنده فیلم درخصوص فیلمنامه و نگارش آن عنوان کرد: ارتباط با حجازی در زمینه سینمایی صورت مشخصی ندارد اما برای ساخت هر فیلم اجتماعی نظرها و ایده‌های خود را ترکیب می‌کنیم که درصورت نیاز به تله فیلم یا فیلم سینمایی تبدیل خواهیم کرد.

"هومن ده منش" مدیر فیلمبرداری فیلم درخصوص نحوه کار در این فیلم عنوان کرد: متأسفانه بخش فنی سینما هرگز دیده نمی‌شود و همیشه صدابردار و یا صداگذار حضوری غیرفعال دارد و اکثر اوقات نظرات در مورد فیلمنامه یا نحوه بازیگری است.

"سپیده عبدالوهاب" تدوین‌گر فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" درخصوص حضور خود اظهار داشت: سینمای مورد علاقه من این گونه مدل قصه‌ها است که به راحتی می‌توانم با آنها ارتباط برقرار کنم و این کار یکی از سخت‌ترین کارهای من در حوزه تدوین بود.

"وحید مقدسی" صدابردار این فیلم نیز درخصوص همکاری خود عنوان کرد: این کار ترکیبی از من و آقای "قاسمی" برای صداگذاری فیلم بود که با توجه به شرایط محیطی و ترکیب مناسب گروه به درستی انجام گرفت.

گفتنی است؛ در نشست پرسش و پاسخ فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" حاشیه‌هایی چون؛ دردسرهای عکاسان همراه بود که با تذکرهای "کیوان کثیریان" گرداننده نشست پرسش و پاسخ مواجه شد.

همچنین کل‌ کل‌های میان "ترانه علیدوستی" و "پیمان قاسم خوانی" از نکات قابل توجه این جلسه بود.

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.