سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روبات‌ها صاحبان این مشاغل را خانه نشین می‌کنند + تصاویر

پژوهشگران از احاطه روبات‌ها در سال‌های آینده به صورت حتمی در برخی شغل‌ها خبر داده‌اند و آینده افراد شاغل در این مشاغل در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان علوم روباتیک معتقد هستند ظرف ۳۰ سال آینده ۷۰ درصد از کارهایی که امروزه توسط انسان‌ها انجام می‌شود، در اختیار روبات‌ها قرار خواهند گرفت.


گفتنی است، دانشمندان لیستی از مشاغل که تلاش برای جایگزین کردن روبات به جای انسان‌ها در آن‌ها آغاز شده است را منتشر کرده‌اند که از آن جمله روبات‌های گارسون و پیشخدمت است که می‌تواند ضمن طبخ غذاهای مطبوع آن‌ها را از لحاظ مزه آزمایش کند.



روبات کودک برای بازی با کودکان و سالمندان، روبات نوازنده برای نواختن دستگاه‌های مختلف موسیقی، روبات قصاب برای بریدن گوشت و یا کشتار حیوانات، روبات راننده برای فرستادن محموله و یا مسافران به اقصی نقاط خطرناک به جهت سلامتی برای انسان‌ها، روبات پزشک، جراح و پرستار برای معاینه، جراحی و مراقبت از بیماران، روبات معلم برای آموزش و نظارت بر نحوهٔ درس خواندن در کلیه مقاطع تحصیلی و در ‌‌نهایت روبات‌های سرباز به جهت عملیات نظامی که در ۳۰ سال آینده این مشاغل را در قبضهٔ خود خواهند گرفت.




انتهای پیام/
برچسب ها: روبات ، شغل ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.