سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستگاه قضا مجازات جایگزین برای مجرمان غیرعمد در نظر بگیرد

عضو کميسيون قضايی مجلس هشتم گفت: زندان مکانی براي مجرمين، تبهکاران و کسانی است که امنيت را از جامعه سلب می‌کنند بنابراين دستگاه قضا بايد در ارتباط با بدهکاران و کسانی که اشتباها خطايی مرتکب شده‌اند مجازات ديگری را جايگزين زندان کند.

"حجت‌الاسلام محمد‌تقي رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با آزادي زندانيان جرايم غيرعمد اظهار داشت: زندانياني که به واسطه برخي اتفاقات غير عمد مانند برخی حوادث در زندان به سر می‌برند و ناخواسته در گيرند شده‌اند، سزاوار زنداني شدن نيستند.  
وی ادامه داد:چنانچه شخصي بدون قصد، به کسي  ضرري رسانده  زنداني کردن وي چاره‌ساز نبوده و بايد فرصتي از سوي قوه قضاييه در اختيار اين افراد به منظور جبران قرار داده شود.  
 
حجت الاسلام رهبر تصريح کرد: زندان مکاني براي مجرمين، تبهکاران و کساني است که امنيت را از جامعه سلب مي‌کنند بنابراين دستگاه قضا بايد در ارتباط با بدهکاران و کساني که اشتباها خطايي مرتکب شده‌اند مجازات ديگري را جايگزين زندان کند.  
 
وی در خاتمه اظهارداشت: زنداني کردن افرادي که مرتکب جرايم غير عمد شده‌اند علاوه بر تبعات اجتماعي، اقتصادي، تبعات بسيار بدي براي خانواده و  فرزندان آنها دارد چرا‌که بسياري از اين افراد  حامی خاصی ندارند و با مشکلات مالی بسياري دست به گریبان هستند.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.