سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوفي عنان در جمع خبرنگاران:

ايران بايد بخشي از پروسه صلح در سوريه باشد/ هنوز پاي حرفم ايستادم

دبيركل سابق سازمان ملل گفت: ایران باید بخشی از پروسه صلح در این کشور باشد و من هنوز پای حرفم هستم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "كوفي عنان" در حاشيه ديدار با "علي‌اكبر ولايتي" در مركز تحقيقات استراتژيك در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اينكه شما در گذشته فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه بودید در آن زمان گفتید ایران باید بخشی از پروسه صلح در این کشور باشد آیا هنوز به این امر باور دارید؟ اظهار داشت: بله من در آن موقع این حرف را زدم و هنوز پای حرفم هستم.

وي درباره پشت پرده ارجاع دعوت ایران در ژنو 2 تصريح كرد: من در مقامی نیستم که راجع به این مضوع صحبت کنم. بنده اطلاعی ندارم، اما هنوز اعتقاد دارم ایران باید بخشی از راه‌حل این مسئله باشد.

كوفي عنان درباره هدف سفر خود به همراه هئيت منتفذين به ایران گفت: من به همراه چند نفر دیگر از همکارانم از جمله رئوساي جمهور سابق فنلاند، مکزیک و  همچنین اسقف دزموند توتو که او مجبور شد زودتر ایران را ترک کند، به ایران سفر کردیم. تا درباره سوریه، پیشرفت ایران در جامعه بین‌الملل و مسائل منطقه‌ای صحبت کنیم.

وي در پاسخ به اينكه به اعتقاد شما آيا شما ایران به دنبال صلاح هسته‌ای است، تصريح كرد: به نظر من ایران موضع خود را خیلی شفاف عنوان کرده، و در موضع خود استوار باقی مانده است.

دبيركل سابق سازمان ملل خاطرنشان كرد: همانطور که شما گفتید، هدف ایران دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح آمیز است اکنون شما درهای خود را به روی جامعه جهانی باز کرده‌اید تا از آنچه در سایت‌های هسته‌ای رخ می‌دهد مطلع شوند. به نظر من این همان راه درستی است که باید ادامه داد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.