سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزشمار اسکار 86؛

نگاهی به فیلم "حقه بازی امریکایی"

"حقه بازی امریکایی" بازخورد مثبتی از طرف منتقدان داشته و همچنین در گیشه بسیار موفق بوده است.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از والچر؛"حقه‌بازی امریکایی" فیلمی جنایی، ساخته‌ی دیوید او.راسل و فیلمنامه نویسی وی و اریک وارن است.

با بازی کریستین بیل و امی آدامز در نقش دو کلاهبردار که توسط مامور اف بی آی مجبور می‌شوند عملیاتی را بر روی سیاستمداران فاسد انجام دهند.جنیفر لارنس نقش همسر بیل را بازی می‌کند.

فیلم بازخورد مثبتی از طرف منتقدان داشته و همچنین در گیشه بسیار موفق بوده است. نامزد ده جایزه آکادمی اسکار در بخش‌های بهترین فیلم،بهترین کارگردان،بهترین فیلمنامه‌ی اصلی و... است. "حقه بازی امریکایی" دومین فیلمی است که در چهار بخش بازیگر (بازیگر نقش اول و مکمل زن و مرد)  نامزد دریافت جایزه از آکادمی اسکار شده است.

"حقه بازی امریکایی" برنده سه جایزه گلدن گلوب و نامزد دریافت جایزه از جشنواره‌ بفتا در ده بخش بوده است.

فیلم داستان دو کلاهبردار با نام‌های ایروینگ روزنولد و نامزدش  سیدنی پوزر را نشان می‌دهد که در تلهٔ مامور اف‌بی‌آی، ریچی دی مازو، گیر افتاده‌اند و در ازای آزادی خود در دستگیری سیاست‌مداران رشوه‌خوار با مأمور اف‌بی‌آی همکاری می‌کنند. ریچی این دو شیاد را وادار می کند تا در درون مافیای پولشویی صاحبان قدرت و سیاستمداران نیوجرسی وارد شوند. از جمله این سیاسمداران شهردار کارمین پولیتو ایتالیایی اصل می باشد که ایروینگ از راه جلب اعتماد و دوستی با وی به درون سیستم مافیایی راه می یابد.

کریستین بیل در گفتگویی گفته است که بیشتر حرکات و رفتار شخصیت ایروینگ روزنولد را  در صحنه‌های مختلفی که از او.راسل راجع به داستان می‌پرسیده، بالبداهه ساخته است.راسل قصد تمرکز بر روی شخصیت‌های داستان را داشته نه داستان. 

کریستین بیل برای بازی در این نقش 22 کیلوگرم اضافه کرده است.

فیلم در طراحی صحنه و لباس از هیچ چیز دریغ نکرده و به جزییات ریز اهمیت داده است.

تنها ضعف فیلم را می‌توان در کلیشه بود نقش‌های بیل و آدامز دانست؛ آنها شخصیت‌هایی را بازی می‌کنند که قبلا بارها بر روی صفحه‌ی نقره‌ای دیده‌ایم.

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.