سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنانی در تناقض با نتانیاهو؛

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: مذاکرات سازش ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ایران ندارد

"موشه یعالون" وزیر جنگ اسرائیل تلاش کرد تا منکر وجود هر نوع ارتباطی بین مذاکرات فعلی صلح با فلسطینی‌ها و تلاشهای بین المللی برای حل موضوع هسته‌ای ایران شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، "موشه یعالون" وزیر جنگ اسرائیل که در یک کنفرانس امنیتی در تل آویو سخن می گفت، اعلام کرد : بین ما و دوستانمان بحثی در مورد موقعیت مناقشه اسرائیل و فلسطین وجود دارد.نمی توان آنچه را که در خاورمیانه روی می دهد با این مناقشه مرتبط دانست.

او اظهار داشت: این یک افسانه است. چه ارتباطی بین مسئله فلسطین با مسئله ایران وجود دارد؟ این ارتباط در دولت امریکا برجسته شده است و ما می‌گوئیم که این ارتباط کاذب است.

این سخنان تا اندازه ای با سخنرانی اخیر ایراد شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در آن او ارتباطی را بین این دو مسئله هر چند از زاویه ای متفاوت قائل شده بود در تناقض قرار می گیرد. نتانیاهو در آن سخنرانی در واشنگتن گفته بود یک ایران هسته ای به هرگونه توافق صلح در آینده بین اسرائیل و فلسطینی ها آسیب وارد خواهد کرد.

نتانیاهو در این سخنان که ماه دسامبر در مجمع سابان موسسه بروکینگز ایراد شد همچنین گفت : اگر ایران به سلاحهای هسته ای دست پیدا کند تلاش های ما برای حصول به صلح بین اسرائیل و فلسطین به هیچ جایی نخواهد رسید.

یعالون همچنین در این سخنرانی بدبینی خود را نسبت به اینکه مذاکرات دیپلماتیک فعلی به رهبری جان کری وزیر خارجه امریکا در نهایت به صورت یک توافقنامه صلح بسیار مورد انتظار بین اسرائیل و فلسطین ظاهر خواهد شد ابراز داشت و گفت تا زمانی که فلسطینی ها حق موجودیت اسرائیل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت نشناسند، صحبت در مورد مرزهای دولت آینده فلسطین زودهنگام خواهد بود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.