موشه يعلون، وزير جنگ اسرائيل با سخنان خود درمورد جان کري خشم مقامات اسرائيلي و آمريکايي را برانگيخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه هاآرتص ؛ اين روزنامه صهيونيستي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم باراک راويد افزود: جنيفر پساکي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در مصاحبه با اين روزنامه در واکنش به سخنان يعلون اين اظهارات را توهين آميز و نامناسب خواند.   بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل هم سخنان يعلون را رد کرد و بر ادامه همکاري اسرائيل با آمريکا تاکيد کرد. 

وي آمريکا را بزرگترين شريک اسرائيل توصيف کرد و گفت اين همکاري بر اساس ارزش ها و منافع مشترک بنا نهاده شده است. تعدادي ديگر از سران اسرائيل ازجمله اويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه هم که ژنو به سر مي برد اظهارات  يعلون را محکوم کرد و آن را يک حمله بي فايده به نزديک ترين دوست اسرائيل خواند. 

ليبرمن در ديدار با جامعه يهودي شهر اين سخنان را نادرست و غيرسازنده توصيف کرد. وي گفت: آمريکا شجاعترين متحد اسرائيل است و اين مسئله را در زمان هاي مختلف به کرات ثابت کرده است. از اين رو جايي براي حملات شخصي برضد اين کشور وجودندارد حتي اگر اختلاف هايي وجود داشته باشد. 

تزيپي ليوني، وزير دادگستري اسرائيل هم در واکنش به اين سخنان گفت روابط اسرائيل با آمريکا بزرگترين دستاورد استراتژيک اسرائيل و براي بقاي آن ضروري است. 

ليوني افوزد: وزير امور خارجه آمريکا تلاش مي کند با درکي عميق که به نفع اسرائيل است و با پايبندي به امنيت اسرائيل، به درگيري بين ما و فلسطينيان خاتمه دهد. وی تاکيد کرد يک نفر مي تواند با مذاکرات صلح مخالف باشد بدون آن که به روابط ما با دوست خوبمان لطمه اي وارد کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار