سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم:

سطح فعالیت بدنی ایرانیان پایین است

سطح فعالیت بدنی ایرانیان پایین است، تنها9.6 درصد از افراد جامعه هر روز مبادرت به ورزش می‌کنند.

هادی روحانی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس نتایج این پیمایش ملی که در سال‌های اخیر توسط پروفسور حمید محبی در کشور صورت گرفته، مشخص شد که سطح فعالیت بدنی افراد جامعه نگران کننده است. 

وی افزود: نتایج اساس مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که سطح فعالیت بدنی مردان در ایام فراغت، کار و کل روزهای هفته بیش از زنان است و از آنجایی که اغلب مردان به کار و فعالیت اشتغال دارند و عمدتا این مردان هستند که به مشاغل سنگین فعالیت می‌کنند، لذا به طور منطقی باید میزان کالری مصرفی مردان بیش از زنان باشد. 

روحانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش و فعالیت بدنی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن، مانند بیماری‌های قلبی، عروقی و چاقی باید گویم که فقط9.6 درصد از افراد جامعه هر روز مبادرت به ورزش می‌کنند و تقریبا ۲۰ درصد افراد جامعه ایرانی فقط چند بار در سال ورزش می‌کنند. 

وی اظهار داشت: نتایج این مطالعه نشان داده است که44.6 درصد از افراد جامعه دارای این ویژگی می‌باشند. در حالی که52.3 درصد فاقد این ویژگی می‌باشند و میزان بی‌فعالیتی در طول سال‌ها در ایران رو به افزایش است، در حالی که در کشورهای دیگر مانند کانادا رو به کاهش است. 

وی خاطرنشان کرد: افراد جامعه برای مصون ماندن از بیماری‌های قلبی-عروقی، چاقی، دیابت و دیگر بیماری‌های مزمن باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی نرم و آرام را در برنامه‌های فعالیت‌های روزانه خود داشته باشند که این میزان در افراد جوان باید بیشتر و از فعالیت بدنی به سمت فعالیت ورزشی سوق پیدا کند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.