سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

عزاداری‌های ایران قابل ارائه به تمام دنیا است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مراسم های عزاداری در ماه محرم و صفر و عزاداری های اهل بیت(ع) در ایران قابل ارائه به تمام دنیا است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان اظهارداشت: مراسم سوگواری سالار شهیدان و بقیه معصومین محفلی است که باید گسترده تر شود و تمام دنیا از آن مطلع شوند زیرا که به نوعی نمایش قدرت ایران است.
وی بیان کرد: حضور ۲۰ میلیون زائردر روز اربعین حسینی در کربلا روشنگر حقانیت مکتب اسلام است و پذیرایی عراق از ۲۰ میلیون زائر کار عظیمی بود که انجام شد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: تمامی اعضای ستاد وظیفه دارند تا برای رفع هر گونه نقص و یا کاستی در مراسم ها و هیئات مذهبی در ماه های محرم و صفر اقدام کنند زیرا که دشمن در صدد است تا کوچکترین نقص در عزاداری های ما را به زیر ذره بین برده و درشت نمایی کنند.
 این مقام مسئول افزود: در کشور فرانسه به مسلمانان و اماکن مذهبی مسلمانان هتک حرمت می‌شود که جای بسی تأسف دارد.
محمدی اظهار کرد: تعداد زیادی از هیئات مذهبی از حومه همدان و با اجرای سطح پایین مراسم خود را در شهر اجرا می‌کنند و هیئات نوظهوری تشکیل شده اند که اعضای ستاد باید تلاش کنند تا با سرکشی به هیئات در راستای ساماندهی و ارتقاء کیفیت برنامه های آنها اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به برگزاری مراسم متمرکز عزاداری در همدان در روز اربعین حسینی افزود: حضور مردم در اربعین حسینی ۵۰ درصد برطبق خواسته‌ها بود اما باید بیشتر ساماندهی‌ شود.
وی با گله مندی از برخی هیئات افزود: به حدی از فرهنگ اصیل عزاداری فاصله گرفته ایم که نذورات مردم به سمت طبل کوبی و علامت ها کشیده شده است ضمن اینکه علامت نمادی نیست که بتوان به آن تکیه کرد و وسیله ای سنگین وزن که از مجسمه های چرنده، پرنده، خزنده و درنده ساخته شده است./ش ک
برچسب ها: عزاداری ، محرم ، صفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.