سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با پرواز سیمرغ امید؛/ 118

"سیروس الوند": تنها نگرانی من نحوه اکران آثار فراوان در جشنواره است

"سیروس الوند" گفت: جشنواره سی و دوم به جشنواره حرفه‌ای و متفاوتی تبدیل خواهد شد.

"سیروس الوند" کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره امسال با توجه به سابقه درخشان و مسئولیت پذیری "علیرضا رضا‌داد" به جشنواره بی نظیری تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: "رضا‌داد" در زمینه سینما و جشنواره تجربه فراوانی دارد و همچنین جشنواره امسال به واسطه حضور بسیاری از فیلم‌سازان و هنرمندان چه کاراولی‌ها و چه کارگردانان با تجربه و نامی که سال‌ها کار نمی‌کردند، به جشنواره با شکوهی تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر شناسنامه و معرف آثار سینمای ایران است و باید همه فیلم‌‌ها با کیفیت بالایی ارائه شوند.

وی اظهار داشت: تنها نگرانی من در مورد نحوه اکران آثار متعدد و فراوان جشنواره امسال است که با توجه به ظرفیت پایین برای ارائه و اکران فیلم‌ها و در مقابل حجم زیاد آثار ارائه شده امکان بوجود آمدن مشکل وجود دارد.

"الوند" بیان کرد: جشنواره فجر ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست چرا که شرایط و فضای آن‌ها با شرایط و فضای ما بسیار متفاوت است.

این کارگردان گفت: جشنواره فجر بیشتر برای آثار داخلی برگزار می‌شود، اما باید متذکر شد که اگرچه جشنواره فجر ایران در مقایسه با برخی جشنواره‌های جهانی و بین المللی در سطح پایین‌ تری قرار دارد، اما در مقایسه با جشنواره‌های داخلی بسیاری از کشورها در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در جشنواره ما قسمت رقابت بیشتر برای آثار داخلی است و بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر نیز نمادین است و عملکرد آنچنانی ندارد. معتقدم که داوران جشنواره سی و دوم نیز بسیار مناسب و بجا گزینش شده‌اند.

وی اظهار داشت: جشنواره سی و دوم به لحاظ کمی در سطح بالایی قرار دارد که در پی آن کیفیت جشنواره نیز بالا خواهد رفت.

الوند اظهار داشت: باید توجه داشت که جشنواره فیلم فجر را دولت برگزار می‌کند و ممکن است که تحت تاثیر سیاست نیز باشد. اما بیشتر بخش‌های سینما و آثار آن به بخش خصوص واگذار شده و سطح آثار خصوصی بالا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: "رضا‌داد" بیشتر به بخش‌ خصوص توجه دارد و بسیاری از مسئولان جشنواره نیز از دست‌اندر کاران خود سینما هستند.  به هر حال دولت و بخش خصوص از یکدیگر جدا نیستند و از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند.
 
انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.