سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنفس تند نتیجه "سوء تغذیه" در دوران نوزادی

"سوء تغذیه "در بیمارانی که بیماری قلبی مادر زادی دارند، در دراز مدت باعث اختلال رشد و تکامل شده و در بعضی بیماران ممکن است باعث کاهش ضریب هوشی شود.

دکتر فریدون آشنایی، فوق تخصص بیماری‌های قلب اطفال در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلی علل سوء تغذیه در بیماران مادر زاد قلب به سه گروه: دریافت ناکافی مواد غذایی، جذب ناکافی مواد غذایی وافزایش نیاز به کالری تقسیم می‌شود.

وی افزود: تعداد کثیری از بیماران مبتلا به بیماری مادر زادی قلبی، تنفس تند دارند که این مسئله باعث خستگی زودرس آنها شده و هنگام تغذیه با شیر مادر، معمولا تغذیه کاملی انجام نمی‌دهند همچنین در این بیماران ممکن است عدم هماهنگی بین مکیدن، بلعیدن و تنفس وجود داشته باشد.

دکتر آشنایی تصریح کرد: بعضی از بیماران به دلیل استفاده از داروهایی برای درمان بیماری‌های مادر زادی قلبی با ایجاد تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی و اسهال باعث اختلال تغذیه‌ای می‌شوند.

وی افزود: بیماران مادرزادی قلب به دلیل ورم دیواره روده و همچنین کاهش خون رسانی روده، دچار کاهش جذب مواد غذایی از دستگاه گوارشی می‌باشند.

دکتر آشنایی همچنین تصریح کرد: به طور کلی این بیماران نیاز به کالری بیشتری نسبت به هم سن و سالان خود دارند به طوری که شیرخواران مبتلا به این بیماری، 20 تا 40 درصد کالری بیش‌تر از همسالان خود نیاز دارند زیرا تعداد تنفس و ضربان قلب و همچنین استرس متابولیکی ناشی از نارسایی قلب باعث افزایش سوخت و ساز و در نتیجه افزایش نیاز به کالری بیش‌تر می‌گردد.

وی افزود: در کوتاه مدت، سوء تغذیه باعث کاهش توانایی کودک در مقابل عفونت‌ها شده و در دراز مدت باعث اختلال رشد و تکامل و در بعضی بیماران، کاهش ضریب هوشی می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماران ، قلبی ، اختلال ، رشد ، هوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.