سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصص: هدف از تغییر مربیان باید ایجاد تحول باشد

کارشناس فوتبال گفت: باید فرصت کافی به مربیان داده شود و نباید با یک باخت آنها را از کار برکنار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مرتضی محصص در خصوص تغییرات مربیان در لیگ برتر گفت: یک مصاحبه‌ای با کارلوآنچلوتی سرمربی رئال مادرید شد وی در خصوص اخراج مربیان بیان کرد: تمام مربیان فوتبال باید آماده چنین روزی باشند مخصوصا کسانی که نتیجه نمی‌گیرند.

محصص افزود: یک مواقعی این اخراج‌ها و عدم همکاری‌ها غیرمنصفانه است اما در مواقعی هم کاملا تصمیم صحیحی است همانطور که ما این تحولات را در همه جای دنیا می‌بینیم مربیان ایرانی هم باید تغییر و تحولات را بپذیرند.

مرتضی محصص درباره تاثیر تغییرات مربیان در عملکرد تیم‌ها تصریح کرد: اگر تغییر مربیان برای ایجاد تحول و پیشرفت تیم باشد خوب است اما اگر صرفا هدف فقط تغییر باشد هیچ سودی ندارد.

وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد باید با تغییر سیاست تیم و مربی‌گری خون تازه‌ای را در تیم ایجاد کرد.

وی افزود: هرچند من خود مخالف تغییر سریع مربیان به دلیل نتیجه نگرفتن هستم، چرا که فرصت خیلی مهم است، فرگوسن در چهار سال اول مربی‌گریش در منچستر نتیجه نگرفت و فرصت بود که وی را تبدیل به بزرگ ترین مربی جهان کرد.

محصص بیان داشت: هواداران ما کم حوصله هستند به همین دلیل مدیران فقط برد می‌خواهند، هرچه طرفداران یک تیم بیشتر باشند فشار بیشتری را به تیم القا می‌کنند.برای مثال در لیگ برتر ایران فشار هواداران تراکتورسازی، سپاهان ، پرسپولیس و استقلال خیلی زیاد است به طوری که مساوی را هم قبول ندارند و باخت در ضربات پنالتی که کاملاً مبتنی بر شانس است را شکست سختی می‌دانند.

مرتضی محصص گفت: سوال من از مسئولین این است که اگر به دلایل و با توجه به معیارهایی فردی را در اول فصل می‌آورید پس چرا با وی ادامه نمی دهید مطمئناً با آوردن مربی جدید نباید انتظار تغییر 180 درجه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خط مشی باشگاه‌های ما تحت تاثیر نتایج است.
علت موفقیت تیمی چون فولاد خوزستان این است که با حاشیه کم و پشتوانه مالی خوبی که دارند فعالیت می‌کنند این تیم، ستاره بزرگی ندارد وبعد از استقلال اهواز دومین تیم خوزستان است همه این فاکتورها در کنار مربی‌گری خوب حسین فرکی باعث عملکرد خوب فولاد شده است.

محصص بیان داشت: در خصوص تغییر مربیان باید بگویم که اگر هدف از اخراج ایجاد تحول باشد این حق را به مسئولین می دهم اما اگر تصمیمی شخصی باشد مخالفم.

محصص در پایان خاطرنشان کرد: یک سری مربیان در لیگ برتر زمان تغییرشان فرا رسیده باید جای خود را به مربیان جوان و تحصیل کرده‌ای که مدرک مربی‌گری دارند بسپارند و خود به عنوان مشاور فنی و مدیر در تیم فعالیت کنند و بدین ترتیب هوای تازه‌ای در فوتبال ما ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/

 

برچسب ها: محصص ، مربیان ، تحول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.