سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد:

تولید 25 درصد آب شرب كشور در تهران/ جايي براي سد زدن نداريم

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: 25 درصد از مجموع آب شرب كشور در تهران توليد مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،محمد پرورش، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينكه در كل كشور پنج ميليارد و 400 ميليون مترمكعب آب شرب توليد مي شود، گفت: يك ميليارد و 25 ميليون مترمكعب (25 درصد) از حجم كل آب شرب توليدي در كشور در استان تهران توليد مي شود.

وي مصرف آب تهران در پيك مصرف (تابستان 92) را 4.5 ميليون مترمكعب در روز عنوان كرد و ادامه داد: در روزهاي گرم تابستان گذشته، روزانه سه ميليون و 300 هزار مترمكعب آب در تهران و يك ميليون و 200 هزار مترمكعب در ساير نقاط استان مصرف شد.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه ديگر جايي در تهران براي سد زدن وجود ندارد، بايد اولويت استفاده از پساب آب و استفاده از آب هاي غيرمتعارف از تهران آغاز شود.

پرورش با بيان اينكه در زمان كنوني يك ميليارد و 400 ميليون مترمكعب پساب در استان تهران توليد مي شود، گفت: 800 ميليون مترمكعب از اين ميزان در شهر تهران و 600 ميليون مترمكعب در مابقي شهرهاي استان تهران توليد مي شود.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: در حالي كه پيش از اين تنها 18 درصد از جمعيت تهران زیرپوشش خدمات شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب بودند، اكنون 58 درصد تهراني ها زير پوشش این خدمات قرار دارند و برنامه ريزي شده است كه تا پایان سال 93 اين ميزان به 70 درصد برسد.

 
وي افزود: تاكنون 100 هزار ميليارد ريال پروژه فاضلاب در تهران انجام شده و خدمات فاضلاب در تهران در حال رشد است.

وي تصريح کرد: اگر طرح فاضلاب تهران با مشاركت مردم اجرا شود، 850 ميليون مترمكعب پساب توليد مي شود.

پرورش به افزايش جمعيت و افزايش مصرف آب اشاره كرد و گفت: با توجه به شرايط گفته شده، هيچ راهي به جز استفاده از پساب وجود ندارد.

وي با بيان اينكه در برخي از شهرهاي جهان تا 10 بار بازچرخاني آب انجام مي شود، گفت: در زمان كنوني ظرفيت يك ميليارد و 400 ميليون مترمكعب توليد پساب در استان تهران وجود دارد.

وي اظهار داشت: در زمان كنوني در دو تا سه نقطه از تهران پساب تصفيه خانه ها در اختيار شهرداري قرار گرفته است.

 
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ما شبانه روز تمام وقت خود را مي گذاريم تا يك لحظه آب قطع نشود و در ميان بحران شديد آب، بازچرخاني آب يكي از راه حل هاي خوب كمك به بحران آب است.
برچسب ها: آب شرب ، فاضلاب ، سدسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.