سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در جمع خبرنگاران:

دنیا تحمل یکجانبه‌گرایی آمریکا را ندارد/ لایحه بودجه چهارشنبه این هفته در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پایان عمر شعارهای دورغین آمریکا فرا رسیده چرا که دنیا تحمل یکجانبه‌گرایی دولتمردان این کشور را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدحسن ابوترابی‌فرد" در حاشیه مراسم رونمایی از وضعیت حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۳ که صبح امروز در دانشکده حقوق بشر دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سخن از قدرت‌های بزرگ مخصوصا آمریکا از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر سخنی خنده‌آور  است، زیرا در طول قرون گذشته آنان بیشترین آسیب را به نظام بین‌الملل زده‌اند.

وی ادامه داد:  اکنون ملت‌ها اراده خود را برای گرفتن حقوق خود جزم کرده‌اند و این در حالی است که دوره افول قدرت‌های بزرگ فرا رسیده و همانگونه که شاهد بودیم آمریکایی‌ها در این راستا هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند که هیچکدام از این‌ها نتیجه‌ای در پی نداشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهای آمریکا به سوریه تصریح کرد: این فشارها فایده‌ای برای کشور نداشته و شعارهای آمریکا در حال افول است و ایران پس از 50 سال ایستادگی به دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان تاکید داشته و راه خود را در آگاه‌سازی ملت‌ها استوار خواهد کرد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: پایان عمر شعارهای دروغین آمریکا فرا رسیده و دنیا تحمل یکجانبه‌گری آنان را ندارد و نمی‌توانیم با سلاح هسته‌ای به مقاصد خود برسیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس در زمینه‌های مختلف مسائل کشور را رصد می‌کند، گفت: مجلس تمامی مسائل مختلف کشور را دنبال کرده و فعالیت‌های مختلفی را بر عهده دارد که پیگیری وضعیت حقوق بشر در جهان از این موارد است که ما در اجلاس‌هایی که بدین منظور انجام شده بارها مواضع خود را مطرح کرده‌ایم و اخیرا نیز در نشستی که با حضور 40 کشور آسیایی برگزار شد بر این امر تاکید کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلاش کنیم سطح آگاهی ملت‌ها را در برابر تهی بودن قدرت‌های بزرگ ارتقا بخشیم که امیدواریم این امر در آینده محقق و اقتدار ملت‌های جهان به دست خودشان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گفت: امروز این لایحه به صحن علنی مجلس نمی‌رسد و احتمالا این امر چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و همچنین هنوز زمانی برای جلسه مشترک دولت و مجلس نهایی نشده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجید
۰۳:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
ملتهای ازاده جهان بدانند دولت فاسد امریکا و اسراییل امروز کره زمین را بسوی نابودی میبرد و بین همه ملتها جنگ و خونریزی راه انداخته و اتشی که روشن کرده بزودی خودش را هم نابود میکند و انچه باقی می ماند اسلام و قران خدا و پیامبر هست.