حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز روز میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی بن مریم(ع) است این روز بزرگ و تاریخ‌ساز را حضور جامعه مسیحیت و هم وطنان عزیز مسیحی و مسلمان، نمایندگان محترم آنان در خانه ملت عرض تبریک دارم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه گفت: امروز روز میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی بن مریم(ع) است این روز بزرگ و تاریخ‌ساز را حضور جامعه مسیحیت و هم وطنان عزیز مسیحی و مسلمان، نمایندگان محترم آنان در خانه ملت عرض تبریک دارم.  
 
وی ادامه داد: این پیامبر بزرگ الهی همگام با سایر انبیاء بزرگ در راه بسط صلح و مودت و گسترش عدالت در جامعه بشری از تمام ظرفیت و توان خویش بهره گرفت و خدای سبحان در آیات نورانی قرآن کریم به تمجید از شخصیت فرزانه او و مادر پرهیزگارش حضرت مریم(ع) پرداخته است. او "کلمة الله" است کلمه‌ای است که نزد خدای سبحان از جایگاه و وجاهت ویژه‌ای برخوردار است کلمه الهی است که در تقرب به خدای سبحان گوی سبقت را از دیگران ربوده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم با الهام از آموزه‌های الهی و انسان ساز مکاتب وحیانی و انبیا بزرگ در مسیر گسترش عدالت و دوستی در جامعه بشری تلاش بنماییم و در برابر افراطی‌گری و خشونت با همه قدرت و توان از ظرفیت متراکم ادیان الهی و پیروان کتب آسمانی بهره بجوییم.  
 
وی ادامه داد: پیروان حضرت مسیح، شخصیت‌های برجسته‌ای که در مکتب این پیامبر بزرگ الهی تربیت شدند با الهام از آموزه‌های حیات بخش اسلام به بزرگداشت و تجلیل از شخصیت‌های فرزانه و برجسته جهان اسلام نیز همت گماردند.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: تجلیلی که نویسندگان بزرگ مسیحی هم چون جرجی، زیدان و ده‌ها مسیحی حق‌جوی دیگر از شخصیت راستین امیرالمومنین علی(ع) نمودند، حلقه اتصال و پیوند مستحکمی است در بین پیروان ادیان الهی، نگاهی که پیروان حضرت مسیح و شخصیت‌های برجسته‌ای هم چون "آنتوان بارا" نسبت به حادثه عاشورا دارند و در کتاب ارزشمند خویش با نام "حسین در اندیشه مسیحیت" به بزرگداشت این رویداد بزرگ تاریخی پرداختند و از وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین به عنوان حسین گوهر ادیان یاد نمودند نقش موثر و کلیدی در تحکیم پیوند ادیان الهی و پیروان کتب آسمانی دارد.
 
وی اظهار داشت: امیدوارم در سایه الهام از آموزه‌های حیات بخش کتب آسمانی و شخصیت‌های برجسته تربیت یافته در مکتب توحید و الهام از حیات و زندگی انسان ساز حضرت مسیح (ع) و اولیای مکرم و معظم دین در سایه وحدت و همدلی و انسجام در راه افزایش صلح و دوستی در جهان و مبارزه با خشونت گام‌های بلندی را برداریم و خدای سبحان را شاکریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی در این عرصه به عنوان یک نظام سیاسی برآمده از آموزه‌های دین مقدس اسلام پیشگام و پیشرو است مجلس شورای اسلامی امروز نماد وحدت و انسجام پیروان ادیان الهی است، مجلس شورای اسلامی امروز با حضور نمایندگان محترم اقلیت‌های دینی در این نهاد با حضور نمایندگان محترم مذاهب اسلامی نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است.  
 
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت: امیدوارم با الهام از آموزه‌های دین و رهنمودهای حیات بخش رهبری عالیقدر و معظم انقلاب اسلامی از همه توان و ظرفیت خویش برای ارتقای وحدت ملی و انسجام اسلامی و پیوند استوار ادیان الهی بهره بگیریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، مسیح ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار