سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

دشمنی ما با آمریکا همواره در سر جای خود باقی است/ در گام اول، غنی سازی ایران ادامه دارد

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه توافق ژنو به معنای اینکه ما قصد عادی‌سازی رابطه با آمریکا را داشته‌ایم نیست، گفت: این اشتباهی است که بعضا از طرف بعضی افراد مطرح می‌شود؛ دشمنی ما با آمریکا همواره در سر جای خود باقی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به اینکه توافق ژنو به معنای اینکه ما قصد عادی‌سازی رابطه با آمریکا را داشته‌ایم نیست، گفت: این اشتباهی است که بعضا از طرف بعضی افراد مطرح می‌شود؛ دشمنی ما با آمریکا همواره در سر جای خود باقی است.
 
وی با تاکید بر اینکه اختلاف جدی ما با آمریکایی‌ها در مورد موضوعات خاورمیانه فلسطین و حقوق بشر همچنان وجود دارد، افزود: ما تنها در موضوع هسته ای توانستیم، این اختلاف را مدیریت کنیم و همواره در راستای حقوق ایران در حال مذاکره هستیم و مذاکرات در چارچوب تصمیم کلان نظام اجرایی می‌شود.
 
این منبع آگاه تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه سنگینی بر عهده تیم مذاکره کننده می باشد. همواره در طول مذاکراتمان با غرب، خواسته اصلی آنها اجرای قطعنامه شورای امنیت بود و آنها در مذاکرات گذشته اعلام میکردند که اگر می‌خواهید مذاکرات ادامه پیدا کند باید قطعنامه ها را اجرا کنید اما ما در این مذاکرات این موضوعات را نداشتیم و این یکی از دستاوردهای ملت ایران است
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تحریم‌هایی که بخاطر مسائل فعالیت هسته ای وضع شده است، برطرف خواهد شد و اگر طرف مقابل از این موضوع سوءاستفاده کند و تحریم‌های جدیدی وضع کند، توافقات را ادامه نخواهیم داد.
 
این منبع آگاه با تاکید بر اینکه در گام اول، غنی سازی ایران ادامه دارد و در گام نهایی هم برنامه غنی سازی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: مذاکرات در زمان خودش محرمانه بود چراکه هر مذاکره جدی ای باید محرمانه باشد اما برخی رسانه ها مطالب منتشر شده در پایگاه صهیونیستی دبکا را مورد اعتماد خود قرار دادند.

این منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مورد توافق ژنو و مذاکرات آتی ایران و 1+5 گفت: توافق اخیر ژنو به معنای عادی‌سازی رابطه ما با غرب نیست و اشتباهی که بعضا صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما اختلافات جدی با آمریکایی‌ها در مسائل مختلف از جمله خاورمیانه، فلسطین، مسئله حقوق بشر، سلطه‌طلبی و ... داریم یکی از اختلافاتمان موضوع هسته‌ای است که داریم آن را مدیریت می‌کنیم و در راستای حقوق جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره هستیم.

این منبع آگاه تصریح کرد: در مذاکرات گذشته خواسته اصلی طرف مقابل اجرای قطعنامه‌ها بود اما در مذاکرات اخیر توافق ژنو این موضوع مطرح نشد و مذاکره خواسته اصلی بود.

وی با اشاره به متن توافق ژنو اظهار داشت: متن انگلیسی توافق‌ مرجع اصلی و محرمانه بودن مذاکرات نشانگر جدی بودن آن است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.